خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره دامپزشکی استان:

امسال در آذربایجان شرقی میادین عرضه دام وجود ندارد/ مردم فرآیند ذبح دام را در کشتارگاه ها انجام دهند

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۳۶۴

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان این‌که عید قربان امسال به علت شیوع کرونا مراکز عرضه دام دایر نخواهند بود، توصیه کرد: مردم استان اگر قصد قربانی دارند، فرآیند ذبح را در کشتارگاه‌ها و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرحسین بهداد، در خصوص شرایط برگزاری عید قربان، اظهار کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و جلوگیری از انتشار این ویروس در عید سعید قربان امسال تمامی کشتارگاه‌های دام را فعال کرده و توصیه می‌کنیم، ذبح دام در این مراکز صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه امسال، مثل سالیان قبل میادین عرضه دام وجود ندارد، افزود: اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی برای جلوگیری از مخاطرات بهداشتی مربوط به بیماری کرونا و همچنین سایر بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، با همکاری ۴۶ گروه ثابت و ۶۷ گروه سیار با حضور ۱۳۰ دکتر دامپزشک، ۴۲ بازرس بهداشتی گوشت و ۸۲ نفر ناظر ذبح شرعی از ساعت هفت صبح تا ۱۳بعد از ظهر، بر کشتار دام‌های قربانی نظارت‌ خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که پرهیز از ازدحام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله موارد مورد تاکید در عید قربان سال‌جاری است، خاطرنشان کرد: با ذبح قربانی در کشتارگاه این امکان فراهم می‌شود که پروتکل‌های بهداشتی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا اعمال شده و همچنین از نظر بیماری‌های دامی نیز پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

وی ادامه داد: هم استانی‌ها برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر و در صورت مشاهده ذبح دام توسط افراد و خانواده ها می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۱۲ تماس گرفته تا در موارد خاص، گشت های سیار ارائه خدمات کنند.

وی در پایان گفت: توصیه دامپزشکی استان، ذبح دام‌های قربانی و نذری عیدسعید قربان به طور حتم در کشتارگاه‌های دام و زیر نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز