خبرگزاری کار ایران

ارائه خدمات الکترونیک برای پرداخت هوشمند کرایه تاکسی در اصفهان/ قطع زنجیره انتقال کرونا با پرداخت الکترونیکی

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۹۸۴

ارایه خدمات الکترونیک سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برای پرداخت هوشمند کرایه تاکسی از طریق QR code و اپلیکیشن اصکیف با پوشش هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر اصفهان، به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، برای قطع زنجیره ‎کرونا و در مسیر ‎هوشمندسازی شهر اصفهان، سامانه پرداخت الکترونیک کرایه‌تاکسی در ‎اصفهان، طراحی و در مرحله اول، امکان پرداخت آنلاین کرایه در هزار تاکسی فراهم شد. با این اقدام، پول نقد جا به جا نمی شود و چالش قدیمی پول خرد میان راننده و مسافر برطرف میشود.  

در راستای حمایت از رانندگان تاکسی، برای اجرای این طرح هیچ هزینه ای از رانندگان دریافت نشده و تاکسی های شهر اصفهان، مرحله به مرحله به این طرح می پیوندند.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در اینباره ‌اظهار کرد: خدمت جدید سامانه اصکیف که از سوی سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان برای آسایش بیشتر مردم و رانندگان تاکسی در نظر گرفته شده است.

احمد زندآور یکی از مهمترین برنامه های شورای پنجم شهر اصفهان را تحقق شهر هوشمند ذکر کرد و افزود: اصفهان در زمینه هوشمند سازی حمل و نقل جاده ای گام های خوبی برداشته است و از نظر هوشمند سازی خیابان ها، چهارراه ها، چراغ های راهنمایی و رانندگی می توان گفت رتبه اول کشور را داراست.   

وی درباره آغاز رسمی ارائه خدمات الکترونیک سازمان تاکسیرانی برای پرداخت هوشمند کرایه تاکسی از طریق QRcod و اپلیکیشن اصکیف با پوشش هزار دستگاه تاکسی افزود: با استفاده از این اپلیکیشن در زمان مردم صرفه جویی شده و رانندگان و شهروندان از چالش نداشتن پول خرد رهایی پیدا می کنند.

همه ناوگان تاکسیرانی تا حدود سه ماه آینده به اصکیف مجهز می شود

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان نیز در ادامه اظهار داشت: 9500 خودرو تاکسی در سطح شهر اصفهان وجود دارد که می تواند شامل این پروژه شود.

هادی منوچهری با اشاره به خدمات و خصوصیات سامانه اصکیف، تصریح کرد: این سامانه دو خدمت عمده ارائه می کند که یکی از آنها پرداخت آنلاین کرایه توسط شهروندان از طریق بارکد و بر بستر اینترنت است؛ البته در تمام شهرهای ایران این کار با بارکدها و شرکت های مختلف انجام شد اما در اصکیف، بارکدی که بین خودروها تعریف شده همه یکسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از دیگر خصوصیات این سامانه رایگان بودن نصب و راه اندازی آن برای راننده است،‌ ادامه داد: قرار نیست اصکیف تنها برای تاکسی باقی بماند و قرار است در سایر خدمات اتوبوس، مترو و ... نیز استفاده شود.  

منوچهری با بیان اینکه اصکیف نرم افزاری است که روی موبایل ها نصب می شود، گفت: این نرم افزار را میتوان از طریق سرچ در کافه بازار یا از طریق ارسال عدد 3 به شماره 3000173030 و دریافت لینک نرم افزار روی گوشی های همراه نصب کرد.

وی تاکید کرد: در این نرم افزار قسمتی با عنوان پرداخت کرایه تاکسی وجود دارد که یا از طریق رمز بانکی یا از طریق کیف پول الکترونیکی کرایه پرداخت می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان افزود: هم اکنون این سامانه به صورت روزانه روی 70 تا 80 تاکسی نصب می شود و انتظار می رود تا دو یا سه ماه آینده همه ناوگان از این سیستم استفاده کنند.

منوچهری با تاکید بر اینکه این سامانه نرخ محاسبه کرایه نیست، تصریح کرد: این سامانه قرار نیست میزان مسافت طی شده و کرایه را محاسبه کند. همچنین هر هفت تا هشت ساعت یکبار پول به حساب رانندگان واریز می شود و اگر حساب رانندگان بانک ملت باشد این مبالغ آنی پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما ویروس کرونا است و نرم افزار اصکیففرصت خوبی برای جلوگیری بیشتر از انتقال این ویروس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز