خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان مطرح کرد:

تقاضای تسهیلات ۱۲۰ میلیارد ریالی توسط تاسیسات گردشگری قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۸۵۴

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: تاسیسات گردشگری در استان قزوین با ثبت نام در سامانه کارا تقاضای دریافت ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا داده اند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، نادر محمدی در تشریح این خبر اظهار کرد: تاکنون ۲۷۰ واحد و تاسیسات گردشگری استان متقاضی دریافت تسهیلات کمک به جبران خسارت کرونا شده اند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا گردشگری جهان را تحت تاثیر شدید قرار داده است، افزود: برآوردها نشان می‌دهد تاسیسات و واحدهای گردشگری استان قزوین پس از شیوع کرونا ۹۰۰ میلیارد ریال خسارت و ضرر و زیان دیده اند.

محمدی عنوان کرد: کرونا بیشترین تاثیر و تهدید را در بین بخش های اقتصادی و صنفی به حوزه گردشگری وارد کرده است و تقریبا همه تاسیسات این حوزه در کشور و استان دچار خسارت و زیان شده اند و دولت برای کمک به جبران این بخش تسهیلاتی را برای واحدهای آسیب دیده پیش بینی کرده است.

وی با بیان اینکه احتمال تمدید ثبت نام واحدهای آسیب دیده در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کرونا وجود دارد، افزود: تاکنون ۶ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای ثبت نام کرده فعال استان قزوین در حوزه گردشگری که از کرونا آسیب دیده اند، تسهیلات ارایه شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: از بانک ها انتظار می رود در پرداخت تسهیلات مالی جبران کرونا به واحدهای گردشگری سرعت ببخشند.

براساس آمارهای ارایه شده، استان قزوین دارای ۲۴۱ واحد تاسیسات گردشگری است که شامل ۱۰۳ مجتمع خدماتی و پذیرایی، ۸۷ واحد اقامتگاهی، ۴۸ دفتر مسافرتی و سه آموزشگاه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز