خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز مطرح کرد:

عملیات اجرایی بازطراحی مجاور آرامگاه سعدی رسماً کار خود را آغاز کرد/ ارتقای کیفیت فضاهای عمومی و همگانی در اطراف آرامگاه

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۴۴۷

شهردار شیراز با بیان اینکه عملیات اجرایی بازطراحی محدوده مجاور آرامگاه سعدی رسماً کار خود را آغاز کرده است، افزود: با این حال این پروژه آغاز کار است و در سال‌های پیش‌رو طرح نهایی ساماندهی اطراف آرامگاه سعدی پروژه‌های دیگری نیز طی سال‌های آتی انجام خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حیدر اسکندرپور در آئین کلنگ‌زنی بازطراحی محدوده مجاور آرامگاه سعدی با اشاره به اینکه این پروژه به دلیل جایگاه و ارزش والای شیخ اجل بایستی سال‌ها پیش انجام می‌شد، گفت: به دلیل مشکلات در تملک این پروژه به تأخیر افتاد.

اسکندرپور در ادامه با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت این پروژه، شهردار منطقه 3 شخصاً مدیریت پروژه را برعهده خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ناظران به هیچ عنوان حتی از جرئیات این پروژه چشم‌پوشی نکنند و این پروژه باید با نهایت دقت و کیفیت اجرا شود.

شهردار شیراز با تأکید بر اینکه پروژه عملیات اجرایی با طراحی محدوده مجاور آرامگاه سعدی نباید سبب زحمت برای مردم و اهالی این منطقه شود، یادآور شد: این پروژه‌ها قرار است برای مردم اجرا شود و از همین رو این پروژه باید مرحله به مرحله انجام شود که زحمتی برای مردم ایجاد نکند.

عملیات اجرایی بازطراحی مجاور آرامگاه سعدی رسماً کار خود را آغاز کرد/ ارتقای کیفیت فضاهای عمومی و همگانی در اطراف آرامگاه

پروژه‌های شهرداری در راستای خواست و مطالبه مردم است

در ادامه ناظر شورای شهر در شهرداری منطقه 3 نیز با بیان اینکه وظیفه شورای شهر آن است که در آغاز و اجرای هر پروژه، ابتدا خواسته و مطالبه مردم را در نظر بگیرد، گفت: مجموعه مدیریت شهری بر این باور است که مطالبات و خواسته‌های مردم بر خواسته‌های تخصصی اعضای شورا و مدیران شهرداری ارجحیت دارد.

سید احمدرضا دستغیب با بیان اینکه حق مردم به شهر یک حق واجب و انکارناپذیر است، افزود: در اجرای پروژه‌ها باید صلاح و سود مردم را در نظر بگیریم، در غیر این صورت خیانت به اموال و حق مردم صورت گرفته است.

عضو شورای شهر با تأکید بر اینکه هر پروژه زمانی سودمند و بهره‌ور خواهد شد که خواست مردم و آرا کارشناسی با یکدیگر تطابق داشته باشند، خاطرنشان کرد: امروز در شهر شیراز پروژه‌های بسیار مهمی به همت شهردار شیراز در حال انجام است؛ پروژه‌هایی که خواست مردم در آن‌ها دیده و رعایت شده است.

دستغیب با بیان اینکه بهسازی اطراف آرامگاه سعدی خواسته اهالی منطقه سعدی و همه مردم شیراز بوده است، یادآور شد: چنین پروژه‌هایی، ازجمله پروژه‌های ماندگار شهر شیراز است که بر اساس خواسته و حق مردم انجام شده است.

ارتقای کیفیت فضاهای عمومی و همگانی در اطراف آرامگاه سعدی

در ادامه شهردار منطقه 3 نیز با اشاره به اینکه بهسازی اطراف آرامگاه سعدی جزو پروژه‌های شاخص 27 گانه شهر شیراز است، گفت: طراحی و مطالعات اولیه پروژه بازطراحی محدوده مجاور آرامگاه سعدی توسط مدیریت طراحی معاونت شهرسازی و همکاری شهرداری منطقه 3 شیراز انجام شده و این پروژه اکنون و پس از طی تشریفات قانونی انتخاب پیمانکار آغاز به کار می‌کند.

مسعود طهماسبی با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژه تقویت زندگی پیاده در شهر با رویکرد انسان‌محوری و ارتقای کیفیت فضاهای عمومی و همگانی اطراف آرامگاه سعدی بوده است، افزود: در این راستا ساماندهی مسیرهای پیاده و دوچرخه‌سواری، و حذف گوشه‌های پنهان و فضاهای رهاشده شهری صورت خواهد گرفت.

عملیات اجرایی بازطراحی مجاور آرامگاه سعدی رسماً کار خود را آغاز کرد/ ارتقای کیفیت فضاهای عمومی و همگانی در اطراف آرامگاه

طهماسبی با اشاره به کف‌سازی 23 هزارمتر مربعی این محدوده خاطرنشان کرد: همچنین زیباسازی، نورپردازی و ایجاد فضای سبز نیز در دستور کار این پروژه قرار دارد. شهردار منطقه 3 با بیان اینکه هزینه پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه 17 میلیارد تومان و هزینه تملک نیز 16 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: تملک بخش بزرگی از این پروژه انجام پذیرفته است.

طهماسبی در پایان با بیان اینکه توازن در اجرای پروژه‌های شهرداری در مناطق مختلف شهری جزو دستور کار مدیریت شهری بوده است، بیان کرد: پیش از آغاز این پروژه، لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در عمق 5/6 تا 8 متر انجام گرفته است تا در بارندگی‌های پیش‌رو مانع از بروز سیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز