خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

3 هزار کودک قزوینی غربالگری بینایی شدند/ شناسایی 161 کودک مشکوک

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۱۲۶

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم تاکنون برای 3 هزار و 70 کودک در استان قزوین انجام شده که از این تعداد 161 کودک مشکوک شناسایی شدند.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان ۳ تا ۶ ساله از پانزدهم تیرماه همزمان با سراسرکشور در قزوین نیز آغاز شده است و به مدت سه ماه ادامه دارد.

 مدیر کل بهزیستی استان افزود: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی ویژه کودکان هر ساله در آبان ماه انجام می‌شد که امسال به دلیل شیوع کرونا و احتمال شدت یافتن مجدد آن در 6 ماهه دوم سال، زمان اجرای آن به تیرماه تغییر یافته است.

وارثی با اشاره به عدم حضور کودکان در مهدهای کودک گفت: امسال طرح‌های غربالگری در پایگاه‌های دائم سنجش بینایی با رعایت پروتکل های بهداشتی و فقط با دستگاه غربالگر بینایی انجام می شود.

وی اعلام کرد: غربالگران در 26 پایگاه در سطح استان به صورت ثابت و  سیار در روستاها کودکان را معاینه می کنند که تاکنون 3 هزار و 70 کودک معاینه و از این تعداد  161 کودک مشکوک شناسایی و جهت بررسی‌های تکمیلی به بینایی سنج ارجاع شده اند که به نظر می‌رسد با توجه به تعداد 60 هزار کودک مشمول طرح هنوز تعداد زیادی از کودکان جهت معاینه مراجعه نکرده اند.

این مسئول در خصوص نحوه اجرای این طرح در ایام کرونا گفت: طرح‌های غربالگری پیشگیری از معلولیت ها با توجه به پروتکل های تدوین شده از سوی بهزیستی کشور اجرا می شود و خانواده ها با توجه به اهمیتی که اجرای این طرح در پیشگیری از نابینایی و کم بینایی در بزرگسالی دارد باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به پایگاه های تعیین شده در هر شهرستان مراجعه و از سلامت چشمان کودک خود مطمئن شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز