خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران قزوین مطرح کرد:

هزینه‌های میلیاردی هر غرق شدگی/ دو برابر شدن آمار غریق‌ها در استان/ ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه ایمن‌سازی کانال‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۸۹۳

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: هر غرق شدگی در برخی موارد هزینه‌های میلیاردی به دستگاه‌های خدمات رسان تحمیل می کند.

به گزارش ایلنا، مهدیخانی گفت: یافتن هر جسد فرد غرق شده برای دستگاه‌های خدمت رسان از ۵۰۰ هزار تومان تا ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد و برخی مواقع با طولانی‌شدن جستجو‌ها این هزینه‌ها به چند میلیارد می‌رسد.

وی، بستن کانال‌ها و منحرف کردن آب در مسیر‌های دیگر، استفاده از تجهیزات و ماشین آلات و مصرف سوخت را از جمله این هزینه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: این غرق شدگی‌ها حتی کشاورزان را درگیر می‌کند چرا که با بستن یک روز از آب کانال برای بیرون کشیدن جسد، حق آبه آنها عقب می‌افتد و به آنان ضرر می‌زند.

مهدیخانی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ نفر در کانال‌ها و رودخانه‌ها غرق شده اند که بیشترین آن مربوط به کانال‌های کشاورزی است.

به گفته وی، در پنج ماهه اول پارسال ۱۰ مورد غرق شدگی داشتیم در حالیکه این آمار امسال بیش از دو برابر شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استان گفت: در سال ۹۶ و ۹۷، سیصد و پنجاه میلیون تومان اعتبار برای ایمن سازی کانال‌ها در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت و تاکنون ۸۰ درصد از حاشیه کانال‌ها با نیوجرسی، گاردریل و تابلو‌های بتنی ایمن سازی شده است.

مهدیخانی افزود: امسال هم هر دستگاهی بر اساس بودجه مورد نظر برای ایمن سازی کانال‌های محدوده خود هزینه خواهد کرد.

وی افزود: برای ایمن سازی بیشتر با شهرداری‌ها مکاتبه شده است که کانال‌های مربوط به منطقه خود را ایمن‌سازی کنند.

مهدیخانی افزود: هزینه ایمن سازی در سه سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان بود که این میزان با نرخ امروز ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

پارسال ۱۴ نفر در کانال‌ها و رودخانه‌های استان غرق شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز