خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

سیاست اصلی برای کاهش ترافیک قزوین تمرکززدایی از مرکز شهر است

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۰۵۵

شهردار قزوین گفت: تمرکززدایی از مرکز شهر مهم‌ترین سیاست برای کاهش ترافیک در قزوین است و این امر مستلزم اتخاذ پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی در این راستا است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین و به نقل از روابط‌عمومی معاونت حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، سیاوش طاهرخانی در جلسه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای بهره‌وری در تمام سطوح حمل‌و نقلی این شهر، اظهار کرد: تمرکززدایی از مرکز شهر که سیاست اصلی برای کاهش ترافیک قزوین می باشد از طریق برنامه‌ریزی‌های دقیق و جدی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار قزوین با اشاره به پیگیری طرح جامع کاهش تصادفات در شهر قزوین افزود: نقاط حادثه‌خیز شهر رصد شده است و از آنجا که نسبت به مرگ‌ومیر در تصادفات سطح شهر دغدغه داریم، برای کاهش آن اقدام کرده‌ایم.

طاهرخانی ادامه داد: باید تغییراتی در مباحث ترافیکی شهر اتفاق بیفتد؛ اما بدون تعامل دستگاه‌های مربوطه در استان و همچنین نهادهای ترافیکی این امر امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: تمرکززدایی از مرکز شهر باید بیشترین سیاست ما در زمینه کاهش ترافیک باشد و پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی را در این راستا در نظر بگیریم.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم اصلاح ساختار اداری در بخش حمل‌ونقل شهرداری قزوین بیان کرد: به جای مدیریت واحد شهرداری، در حال حاضر مدیریت یکپارچه مد نظر است که می‌تواند ثمرات زیادی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک نیز داشته باشد.

شهردار قزوین با تاکید بر اینکه نقاط ضعف و تهدیدها در حوزه ترافیکی شناسایی شده است، ادامه داد: برای حوزه نظارت و اجرا نیز باید اهتمام مداوم داشت؛ ضمن اینکه امید است بازنگری کاربردی طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر قزوین در آینده در دستور کار قرار گیرد.

جلسه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدیان مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور، حصاری مدیرکل حمل‌ و نقل سازمان شهرداری‌ها و جمعی از مسئولان وزارت کشور به منظور معرفی برنامه‌های حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز