خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان اردبیل مطرح کرد:

تمکین موجرها به مصوبه‌های ابلاغی در خصوص قرارداد اجاره بها

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۵۸۱

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: براساس مصوبه قوه قضائیه در خصوص قرارداد اجاره بها و مبلغ رهن با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، ضروری است موجرها به مصوبه های ابلاغی تمکین کنند.

به گزارش ایلنا، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان با تشریح مصوبه قوه قضائیه در خصوص قرارداد اجاره بها و مبلغ رهن با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: قراردادهای منازل و اماکن مسکونی که تا تاریخ ۸ تیرماه ۱۳۹۹ موعدشان تمام شده و تمدید نشده است تا ۳ ماه پس از اعلام رسمی وزارت بهداشت مبنی بر وضعیت عادی بیماری کرونا در کشور اعتبار دارند؛ بدین ترتیب که پس از اعلام زمان پایان کرونا از سوی وزارت بهداشت و سپری شدن مدت زمان ۳ ماه آن، این قراردادها دارای اعتبار هستند.

وی افزود: مطابق مفاد دستورالعمل  ارسالی قوه قضائیه در استان اردبیل، مبلغ اجاره بها در این مدت  ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و کلیه قراردادها بر این اساس تنظیم می شوند. چنانچه در این مدت موجر ملک خود را به صورت قطعی فروخته و واگذار کرده باشد ظرف 2 ماه پس از واگذاری، تخلیه اماکن  از سوی مستاجر انجام خواهد شد و در صورتی که مستاجر به مفاد قرارداد اعتنا نکند از سوی مراجع قضایی نسبت به تخلیه منازل اقدام می شود.

 رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اشاره به عدم ضرورت تمدید قراردادها در بنگاه‌های املاک از موجرین و مستأجرین خواست تا بر اساس این دستورالعمل اقدام کنند.

وی از مردم خواست تا با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر جامعه به لحاظ شیوع ویروس کرونا در مراودات خود با یکدیگر به ویژه در بحث های مالی با تأسی از ائمه اطهار (علیهم السلام) با گذشت و مهربانی رفتار کنند.

عتباتی با اشاره به موج دوم شیوع ویروس کرونا و افزایش مبتلایان و نیز افزایش فوتی ها در کشور و در استان، بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرده  از خدمات کادر بهداشتی و درمانی که جهادگونه و ایثارگرانه تلاش می‌کنند قدردانی نمود.

 وی یاد آور شد: هر گونه سهل انگاری در مواجهه با بیماری کرونا موجب افزایش شیوع این بیماری شده به طوری که کارمندان دستگاه‌ها نیز درگیر آن شده اند بطوریکه در چند ماه اخیر ابتلای ده‌ها نفر از قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان موجب بروز مشکلات در امر خدمت رسانی به مردم شده و ادامه این روند موجب افزایش نقص در خدمت رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز