خبرگزاری کار ایران

با دریافت مشاوره شغلی و تسهیلات اشتغال زایی کمیته امداد؛

اجرای طرح هیدروپونیک کشاورزی نوین به دست کارآفرین آرادانی

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۸۰۶

کارآفرین شهرستان آرادان با همتی والا و تکیه بر علم و دانش و با دریافت تسهیلات اشتغال زایی کمیته امداد طرح کشت هیدروپونیک یا آب‌کشت را اجرا کرده و گام بزرگی در جهت اشتغال و کشاورزی نوین برداشته است.

به گزارش ایلنا، کارآفرین شهرستان آرادن گفت: هیدروپونیک یا آب‌کشت، یکی از روش های خلاقانه تولید محصولات کشاورزی بدون خاک و سم و با کم ترین نیاز به آب (با استفاده از محلول مغذی) است.

وی تصریح کرد: با این روش در هر نقطه ای از ایران می توان هر محصول کشاورزی را بدون توجه به اقلیم و نوع خاک برداشت کرد.

وی با اشاره به دریافت مشاوره شغلی علاوه بر تسهیلات اشتغال زایی کمیته  امداد، تصریح کرد: گرچه در اوایل اجرای این طرح مطمئن نبودم که به نتیجه می رسد اما با برداشت اولین محصول و درآمد مکفی اطمینان خاطر پیدا کردم.

این جوان تصریح کرد: در ابتدا کشاورزی سنتی داشتم و به این نوع از کشاورزی نوین اعتقادی نداشتم اما بعد از به نتیجه رسیدن نه تنها من بلکه همسایگان در مجاورت طرح اشتغال به این روش گرایش پیدا کردند.

کارآفرین شهرستان آرادان خاطرنشان کرد: در روش هیدروپونیک ،  آلودگی خاک، مشغله ذهنی گلخانه دار نیست و نیازی به ضد عفونی نخواهد بود؛ چون آب به صورت چرخشی در حرکت است در مصرف آب صرفه جویی شده و هزینه تمام شده تولید،‌ کاهش پیدا می کند. این یک فرصت خوب برای استان هایی با بحران کم آبی مثل یزد و سمنان است ریشه گیاه، در معرض هوا قرار داشته و قطعا، منفعت تولید را به همراه خواهد داشت.

وی یاد آور شد: آن چه در  تولید به روش هیدروپونیک اهمیت دار لوله کشی به منظور آبرسانی است که همین صرفه جویی در منابع آب، هزینه تمام شده سرمایه گذاری و بازدهی تولید را ارتقا می دهد، مشاوره با متخصص کشاورزی جهت طراحی و استقرار گلخانه هیدروپوینک، اهمیت فراوان دارد.

وی مزایای این طرح را عدم نیاز گسترده به خاک،حذف استفاده از آفت کش ها و سموم که هزینه تمام شده تولید را افزایش می دهد و خاک را آلوده می کند، دانست.

شایان ذکر است کمیته امداد استان سمنان در رویکرد جدیدگامی عظیم به سمت مشاغل نوین بر پایه دانش بنیان برداشته و در مقوله کشاورزی  کاهش ابتلای گیاهان به بیماری های ارگانیک و انگلی کاهش قابل ملاحظه استخدام منابع انسانی و کاهش هزینه های سربار تولید محصولات کشاورزی در نظر گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز