خبرگزاری کار ایران

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی لامرد مطرح کرد:

رشد 23 درصدی همسرآزاری و اختلافات حاد خانوادگی/ اغلب آسیب‌های همسرآزاری از نوع آزار روانی و بی‌توجهی همسران است

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۵۶۲

مسئول اورژانس اجتماعی لامرد با اشاره به رشد 23 درصدی همسرآزاری و اختلافات حاد خانوادگی در سه ماهه نخست امسال ، گفت: اغلب آسیب‌های همسرآزاری در لامرد از نوع آزار روانی و بی‌توجهی همسران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، امیراسماعیل علیزاده در جمع خبرنگاران گفت: ٥٧٧ مورد تماس طی سال گذشته و 258 مورد تماس در سه ماهه نخست سال جاری با خط اورژانس اجتماعی (۱۲۳) برقرار شد. 

وی از پذیرش 467 نفر در مرکز مداخله در بحران اورژانس طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: در یکسال گذشته 220 پرونده کودک آزاری، همسرآزارى و سایر آسیب‌های مرتبط با جامعه هدف اورژانس در این مرکز رسیدگی شد.

رشد 23 درصدی همسرآزاری و اختلافات حاد خانوادگی در سه ماهه نخست امسال 

مسئول اورژانس اجتماعی لامرد از  رشد 23 درصدى همسرآزارى و اختلافات حاد خانوادگى در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه پایانى سال گذشته خبر داد و افزود:  علل رشد آسیب های اجتماعی در سه ماهه نخست امسال به علت شرایط شیوع ویروس کرونا، قرنطینه خانگى و بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه است. 

رشد 23 درصدی همسرآزاری و اختلافات حاد خانوادگی/ اغلب آسیب‌های همسرآزاری از نوع آزار روانی و بی‌توجهی همسران است

اکثر کودک‌آزاری‌ها از نوع غفلت و سهل انگاری والدین است 

وی با بیان اینکه عمده مداخلات اورژانس در شهرستان مربوط به کودک آزاری و همسرآزاری است، اظهار کرد: اکثر کودک‌آزاری‌های رخ داده در شهرستان از نوع غفلت و مسامحه (سهل انگاری) است که اعتیاد والدین، مشکلات اقتصادی و بیکاری، سطح تحصیلات کم و فقر فرهنگی خانواده، ناآگاهی از حقوق کودک از علل اصلی بروز این آسیب هستند. 

وی گفت: طى سال گذشته در 68 پرونده کودک آزاری با مداخله کارشناسان اورژانس اجتماعی، رفع آزار صورت گرفته و در موارد حاد نیز آزاردهنده به مراجع قضایی معرفی شد و در همین راستا کارگاه های آموزشی در تعدادی از مهدکودکها و مدارس شهرستان با هدف افزایش سطح آگاهی و شناخت از حقوق کودک، مسئولیت پذیری والدین در قبال کودکان و خودمراقبتی کودکان برگزار شد.

اغلب آسیب های همسرآزاری در لامرد از نوع آزار روانی و بی توجهی همسران است

مسئول اورژانس اجتماعی لامرد در تحلیل پرونده های همسرآزاری در این شهرستان بیان کرد: اغلب آسیب‌های همسرآزاری رخ داده در لامرد از نوع آزار روانی و غفلت و مسامحه (سهل انگاری) بوده که طبق تحلیل و بررسی، موارد توهین، تحقیر و فحاشی مکرر، ارعاب شدید و ممانعت از رفت آمد با سایرین از علل عمده بروز آزار روانی هستند و عدم پرداخت نفقه و تامین مایحتاج اولیه زندگی، علت عمده همسرآزاری از نوع غفلت و مسامحه است که مرکز اورژانس اجتماعی در راستای کاهش این بحران ها به صورت تخصصی با مداخله و مشاوره به این پرونده ها ورود پیدا می‌کند.

رشد 23 درصدی همسرآزاری و اختلافات حاد خانوادگی/ اغلب آسیب‌های همسرآزاری از نوع آزار روانی و بی‌توجهی همسران است

به اعتقاد علیزاده، نداشتن مهارت های ارتباطی زوجین، عدم کنترل خشم، ناآگاهی زنان از حقوق قانونی خود، اعتیاد همسر، نبود فن گفت و گوی صحیح بین زن و شوهر از عمده دلایل اصلی بروز همسرآزاری است که بروز این موارد سبب ایجاد اختلالات روانی، افسردگی، انزوا و گوشه گیری و اقدام به خودکشی در زنان می‌شود.

سازش 132 پرونده اختلاف زوجین با مداخله به موقع اورژانس اجتماعی 

این مسئول اورژانس اجتماعی در ادامه گفت: 132 پرونده همسرآزاری، اختلافات حاد و زوجین متقاضی طلاق طی یکسال گذشته و سه ماهه نخست سال جاری در مرکز لامرد تشکیل شد که این پرونده ها قبل از ارجاع به مراجع قضایی با ورود به موقع اورژانس، مداخله ها و مشاوره های تخصصی منجر به صلح و سازش شد. 

وی در پایان ضمن گرامیداشت شعار چهلمین سال تاسیس بهزیستی با عنوان "شفافیت، تحول خدمت، ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده" ، از برگزاری 12 کارگاه تخصصی آموزشی و توزیع ٣٠ بسته بهداشتى-آموزشى در میان کودکان کار خبر داد و از شهروندان درخواست کرد موارد کودک آزاری، همسر آزاری، اختلاف حاد خانوادگی، اقدام به خودکشی، زنان و دختران آسیب دیده، زوجین متقاضی طلاق، سالمند آزاری، والد آزاری، معلول آزاری را به خط 123 گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز