خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین:

برای اولین بار در شهرستان آوج ۶ سمن راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۹۶۷

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برای اولین بار و در دولت تدبیر و امید، ۶ سمن (سازمان مردم نهاد) جوان در شهرستان تازه تاسیس آوج ایجاد و راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مریم بیدخام  با بیان اینکه پیش از این آوج از وجود سمن محروم بود، اظهار داشت: تاسیس ۶ سازمان مردم نهاد برای رفع مشکلات اشتغالزایی، گردشگری، توانمندسازی اقشار و کاهش آسیب‌های اجتماعی اتفاق بسیار مبارکی در سال جاری است که می‌تواند به توسعه و رونق آوج در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و اقتصادی شتاب دهد.

این مسئول گفت: سمن‌ها می‌توانند در بالفعل کردن ظرفیت‌های‌گردشگری این شهرستان و تقویت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در آوج بسیار موثر عمل کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز آوج دستیابی به توسعه پایدار و رونق گردشگری است و در این راستا می‌توان با راه اندازی بازارچه دائم صنایع دستی و سوغات در کاروانسرای شاه عباسی که ظرفیت بسیار مناسبی برای جذب گردشگر به شمار می رود، به کسب و کارهای بانوان هنرمند این منطقه رونق بخشید.

بیدخام به آمار بالای سالمندان در این منطقه و مهاجرت جوانان به شهرهای اطراف اشاره کرد و گفت: با آموزش و تشویق جوانان به راه اندازی خانه های بوم گردی در این مناطق روستایی می‌توان علاوه بر جذب توریست و اشتغالزایی از مهاجرت بی‌رویه جوانان جویای کار به شهرهای همجوار جلوگیری کرد.

این مسئول افزود: به منظور کنترل و کاهش طلاق قرار شد تا سامانه تصمیم در این شهرستان توسط بهزیستی راه‌اندازی شود و همچنین با هدف کنترل و کاهش اعتیاد مقرر شد در کمترین زمان ممکن مرکز اقامتی بهبود معتادان یا کمپ ترک اعتیاد تاسیس شود.

آوج به مرکزیت شهری به همین نام در جنوب غربی استان قزوین قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز