خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردستان مطرح کرد:

کمبود آب مانع اصلی سرمایه گذاری در اردستان

asdasd
کد خبر : ۹۳۸۸۳۹

فرماندار اردستان گفت: موضوع کمبود آب در زمان حاضر مهم‌ترین مشکل این شهرستان برای سرمایه‌گذاران است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حمیدرضا تاملی در حاشیه بازدید از پست ۶۳ کیلوولت اظهار کرد: از ابتدای برنامه پنجم توسعه، وزارت نیرو و آب منطقه‌ای تخصیص آب مورد نیاز بخش صنعت را برای شهرستان اردستان انجام نداده‌اند.

وی افزود: اکنون تنها می‌توانیم واحدهایی را پذیرش کنیم که تامین آب آنها در توان شرکت شهرک‌های صنعتی باشد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: واحدهایی که نیازمند آب بیشتری هستند، می‌توانند با خرید چاه‌های کشاورزی، انتقال یا تبدیل مجوزهای مربوطه برای تامین آب مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: آماده کردن زیرساخت‌های مورد نیاز صنایع و شهرک‌های صنعتی می‌تواند به عنوان مشوق اصلی در جذب سرمایه‌گذار برای شهرستان اردستان نقش اساسی داشته باشد که البته آنچه وظیفه دولت است، هموار کردن زیرساخت‌هاست که در بخش‌های گوناگون هزینه‌های زیادی انجام داده است.

تاملی در مورد تامین برق نیز گفت: تامین برق پایدار مورد نیاز واحدهای صنعتی اردستان با تلاش‌هایی که در چند ماه گذشته انجام شد و با ساخت چهار فیدر جدید در این پست تا حدودی تامین شده است.

وی با اشاره به هزینه بیش از ۱۵ میلیارد ریالی این طرح خاطرنشان کرد: ۲۸ مگاوات با بهره‌برداری از این طرح به میزان ظرفیت تامین برق شهرستان اردستان اضافه می‌شود و به طور کلی مشکل برق واحدهای صنعتی در حال راه‌اندازی برطرف خواهد شد.

فرماندار اردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها یک پست ۶۳ به ۲۰ داشتیم و پراکندگی واحدهای صنعتی و مسافت آن واحدها تا تاسیسات برق موجب شده بود تا دچار مشکلاتی شویم که تصمیم گرفته شد تا طرح تقویت و آماده‌سازی زیرساخت‌های واحدهای صنعتی اجرا شود.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر با تلاش‌هایی که صورت گرفته است، مشکل واگذاری برق برای واحدهای صنعتی موجود شهرستان اردستان نداریم.

بنابر آمار رسمی، ۵۱ واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه فعال در شهرستان اردستان وجود دارد و همچنین ‌۶۴ فقره پروانه تاسیس با پیشرفت ۹۵ درصد صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز