خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون البرز:

بهبود یافتگان کرونا با اهدای پلاسما، بیماران حاد را نجات دهند

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۹۶۳

مدیرکل انتقال خون استان البرز از لزوم اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان بیماری کرونا خبر داد و گفت: در شرایط شیوع مجدد کروناویروس و برای نجات جان بیماران کووید ۱۹، بهبودیافتگان ۲۸ روز پس از پایان درمان کامل، می توانند پلاسمای خون خود را بدون هیچ عارضه اهدا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میرمحمدعلی حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بهبود یافتگان بیماری کرونا ۲۸ روز پس از پایان درمان کامل، می توانند پلاسما خون خود را اهدا کنند ادامه داد: با توجه به شیوع مجدد کروناویروس در استان البرز، اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کووید ۱۹ ضرورت دارد چراکه این پلاسما به دلیل فرایند خونی، برای درمان بیماران کرونا که در شرایط حاد هستند، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: انتقال خون البرز، طی هفت روز هفته از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر  آماده دریافت پلاسما از اهدا کنندگان است و انتظار می رود بهبود یافتگان با مراجعه به مرکز انتقال خون البرز و اهدای پلاسما به بیماران کرونایی جان دوباره بخشند.

مدیرکل انتقال خون استان البرز با عنوان اینکه با اهدا کنندگان پلاسما، مشاوره لازم صورت می گیرد، تصریح کرد: اهدای پلاسما بدون عارضه است و نحوه آن همچون شرایط اهدای خون است که اهدای مجدد بعد از ۲۸ روز نیز مجاز و بی خطر است.

حسینی ادامه داد: مراکز انتقال خون تنها از بهبود یافتگان با سلامت کامل که میانگین سنی آنها بین ۱۸ تا ۶۰ سال است، پلاسما دریافت می کنند و پس از اطمینان از سلامت خون و مشخص شدن گروه خونی، پلاسما به بیماران بدحال کرونایی تزریق می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز