خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

برنامه و بودجه کشور قبل از ارائه به مجلس باید به شورای عالی استان‌ها ارائه شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۶۹

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: برای جلوگیری از تبعیض در برنامه‌های عمرانی آمده است برنامه و بودجه کشور قبل از ارائه به مجلس باید به شورای عالی استان‌ها ارائه شود که متاسفانه تا به امروز این اقدام انجام نشده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، علیرضا احمدی در سی‌وسومین اجلاس‌عمومی شورای‌عالی استان‌ها که امروز پنجشنبه ۱۹ تیرماه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: امیدوارم حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این جلسه آغاز همکاری مشترکی بین شورای عالی استان‌ها با دولت باشد و من به صورت کوتاه و‌ مختصر به برخی از موارد در حوزه شورا‌ها و شهرداری‌ها اشاره می‌کنم.

وی گفت: نکته حائز اهمیت این است لوایحی که به مجلس ارائه می‌شود بدون اطلاع شورای عالی استان‌ها است و باید گفت در قانون اساسی دو اصل وجود دارد که وظیفه شورای عالی استان‌ها در آن تبیین شده است.

احمدی با اشاره به اصل ۱۰۱ قانون اساسی بیان کرد: برای جلوگیری از تبعیض در برنامه‌های عمرانی آمده است برنامه و بودجه کشور قبل از ارائه به مجلس باید به شورای عالی استان‌ها ارائه شود که متاسفانه تا به امروز این اقدام انجام نشده است.

وی ادامه داد: اعضای شورای عالی استان‌ها به نیاز‌های شهر خود آگاهی دارند و باید گفت برخی از موارد که در حال رقم خوردن است در مسیر محدود کردن اختیار اعضای شورای عالی استان‌هاست و خواسته اعضای شورا از دولت این است که بودجه سال ۱۴۰۰ قبل از ارائه به مجلس به شورای عالی استان‌ها ارائه شود.

احمدی افزود: شورای عالی استان‌ها بر اساس اصل ۱۰۲ قانون اساسی می‌تواند طرح به مجلس ارائه کند و پس از بررسی در مجلس به قانون تبدیل شود، لازم است که دولت با شورای عالی استان‌ها کمیته‌های تخصصی تشکیل دهد و اعضای ۸ کمیسیون شورای عالی استان‌ها در جلسه‌های تخصصی حاضر شوند.

وی بیان کرد: طرح مدیریت یکپارچه یکی دیگر از مواردی است که باید تبیین شود که دولت آیا می‌خواهد ۱۹ وظیفه‌ای که باید به مدیریت محلی و شهری واگذار شود را به پارلمان‌های محلی دهد یا خیر که باید این موضوع تبیین شود.

احمدی ادامه داد: باید مشخص شود که آیا دولت در واگذاری اختیارات قانونی به شورای عالی استان‌ها می‌خواهد باری به دوش این نهاد گذاشته شود یا خیر که این نیز یکی از موارد مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز