خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار مطرح کرد:

قولنامه ای بودن ۱۷ شهر استان قزوین / ساخت و سازهای غیرمجاز در زمان سرپرستی شهرداران صورت می گیرد

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۶۶۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: مشکلات طرح جامع تقریبا در همه شهرداری‌های استان قزوین وجود دارد و متاسفانه اراضی ۱۷ شهر این استان قولنامه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی فرخ زاد روز چهارشنبه در نشست با شهرداران استان قزوین که با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار برگزار شد، افزود: برای اینکه در این اراضی پروانه ساخت و ساز صادر شود نیاز به ماده قانونی است که در این خصوص باید شورای عالی معماری و شهرسازی باید اصلاحات لازم را انجام دهد.

وی به حل مشکلات شهرهای استان قزوین بر اساس تقسیم بندی صورت گرفته اشاره کرد و گفت: شهرداران نزدیک به هم با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی به بیان مشکلات خودشان پرداخته و از فرمانداران نیز دعوت شود که در حین مصوبات حضور داشته باشند.

فرخ زاد با بیان اینکه ۷۰ هکتار از اراضی یک شهرستان‌ در استان قزوین دچار ساخت و سازهای غیرمجاز شده است، اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز موضوعی است که نیازمند بررسی در حوزه مهاجرت‌های غیرقانونی و مسائل اجتماعی است.

این مسئول بیان داشت: متاسفانه برخی از شهرهای ما در زمان سرپرستی شهرداران دچار ساخت و سازهای غیرمجاز شده‌اند، در همین رابطه برخی از شهرداران با شوراهای خودشان چالش دارند و که البته تا زمانی که شهرداری دچار انفصال و استعفاء نشود، تغییر و تحولی نخواهیم داشت.

معاون عمرانی استاندار قزوین رونق ساختمان و اقدام ملی مسکن را یک فرصت بی نظیری عنوان کرد و گفت: شهرداران توجه داشته باشند که زمین کافی برای انجام این طرح‌ها در اختیار نداریم و شهرستان تاکستان با اینکه سه هزار ثبت نام کننده دارد، اما در بخش پیدا کردن اراضی با مشکل مواجه است.

فرخ زاد بیان داشت: پنج هکتار اراضی که در مالکیت راه و شهرسازی بوده در اختیار اقدام مسکن ملی قرار گرفته است و دستگاه‌های دیگر نیز باید در این رابطه از اراضی خودشان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این فصل از سال فرصت خوبی برای لایروبی رودخانه‌هاست که از سیل‌ها جلوگیری شود، البته شهرداری ها نباید به هیچ شخص حقیقی و حقوقی مجوز لایروبی بدهند تا بلکه بتواند برای درامدزایی انها هزینه شود.

فرخ زاد یادآور شد: هیچ شهرداری نباید جذب نیرو داشته باشد که متاسفانه بازرسی استان اعلام کرد که برخی از شهرداران درحال جذب نیرو هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز