خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای عالی استان ها:

شورای عالی استان‌ها مجلس دوم کشور در حال خدمت به مردم است

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۶۰۳

رئیس شورای عالی استان ها گفت: شورای عالی استان‌ها ۷۵ عضو دارد و به عنوان مجلس دوم کشور در حال خدمت به مردم است و یکی از کارهای ما شبه تقنینی است. همانطور که دولت بخش نامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی را تقنین می‌کند، شورای عالی استان‌ها هم موارد مصوبش برای مسئولان دولتی لازم‌الاجرا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا احمدی در نشست انعقاد تفاهم میان شورای عالی استان‌ها و دانشگاه آزاد گفت: جامعه شورایی، جامعه عظیم معتمدین مردم در سطح کشور است. این جامعه ۱۲۶ هزار نفر عضو در کل کشور دارد و امروز شورای عالی استان‌ها به عنوان متولی امر شوراها در کشور فعال شده ‌است.

وی افزود با بیان اینکه شورای عالی استان‌ها ۷۵ عضو دارد و به عنوان مجلس دوم کشور در حال خدمت به مردم است و یکی از کارهای ما شبه تقنینی است، افزود: همانطور که دولت بخش نامه‌ها و آیین‌نامه‌هایی را تقنین می‌کند، شورای عالی استان‌ها هم موارد مصوبش برای مسئولان دولتی لازم‌الاجرا است.

احمدی ادامه داد: یک امر اختصاصی هم به شورای عالی استان‌ها سپرده شده ‌است که آن هم بردن طرح به صورت مستقیم به مجلس است. این شورای می‌تواند کمک حال دستگاه‌هایی باشد که قانون به آنها اجازه بردن طرح به مجلس را نداده است.

وی عنوان کرد: امروز اعضای شورا تصمیم گرفته‌اند به صورت جهادی وارد عرصه خدمت‌رسانی به مردم شوند زیرا وضعیت کشور امروز به گونه‌ای است که همه باید وارد صحنه کارزار شوند.

احمدی خطاب به طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه کشور، خدمات ارزنده‌ای را به جامعه ایرانی اسلامی ما داشته‌است و تفاهم‌نامه‌ منعقده میان شورای عالی و دانشگاه آزاد حتما منشأ خیرات خواهد بود.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: امروز از شما تقاضا داریم تا براساس تفاهم‌نامه ای که منعقد می‌شود پیوندها به هم فشرده شود و روسای دانشگاه‌ها در سراسر کشور ارتباط بهتری با اعضای شورای عالی استان‌ها پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز