خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی استان:

20 درصد پرونده های طلاق در قزوین منجر به سازش شدند

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۵۰۸

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: با برگزاری جلسات مشاوره در سامانه تصمیم از سوی دستگاه قضایی و اداره کل بهزیستی استان بیش از 20 درصد پرونده های طلاق در قزوین منجر به صلح و سازش شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا وارثی در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد اظهار کرد: سامانه تصمیم با مشارکت دادگستری کل و اداره کل بهزیستی استان قزوین با هدف کاهش طلاق ایجاد و راه اندازی شده است و زوجینی که تصمیم به جدایی دارند در این سامانه از طریق اینترنت ثبت نام و در جلسات مشاوره شرکت می کنند تا مشکلات آنان حل شود و تصمیم صحیح را برای آینده رقم بزنند.

مدیر کل بهزیستی استان افزود: تا کنون 6 هزار و 256 نفر در جلسات مشاوره این سامانه شرکت کرده اند که بیش از 20 درصد پرونده های طلاق در طی برگزاری این جلسات به صلح و سازش زوجین ختم شد.

وارثی عنوان کرد: در حال حاضر 2 شهرستان آوج و البرز در استان به سامانه تصمیم مجهز نیستند که آوج در هفته دولت و البرز در هفته بهزیستی به این سامانه تجهیز خواهند شد.

به گفته وی، عمده ترین علت طلاق در سال 98 خیانت و اعتیاد بوده است.

این مسئول عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل طلاق این است که زوجین بدون شناخت کافی از یکدیگر زندگی مشترک را آغاز می کنند، البته جلسات مشاوره که در مرحله جدایی برای زوجین برگزار می شود می تواند به شناخت این افراد از یکدیگر کمک تاثیرگذاری داشته باشد و کمتر به جدایی فکر کنند.

مدیر کل بهزیستی استان با تشریح برنامه های گرامیداشت هفته بهزیستی عنوان کرد: 90 پروژه برای این هفته درنظر گرفته شده که یکی از آنها واگذاری 48 واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به جامعه هدف می باشد.

وارثی در خصوص خدماتی که توسط اداره کل بهزیستی استان به افراد زیر پوشش ارائه می شود، اضافه کرد: با برگزاری کمیته های تشخیص معلولیت از سوی این اداره کل  تا کنون 28 هزار فرد معلول در استان قزوین شناسایی شده است که خدمات زیادی در بخش های مختلف از جمله خدمات درمانی، توانبخشی، اجتماعی و بهداشتی به این افراد ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه  مراکز توانبخشی استان به صورت روزانه و شبانه روزی فعالیت دارند، افزود: 900 نفر در مراکز شبانه روزی و 930 نفر در مراکز روزانه خدماتی از قبیل فیزیوتراپی، کاردرمانی و مددکاری دریافت می کنند.

این مسئول اظهار کرد: از دیگر خدماتی که به جامعه هدف ارائه می شود حمایت در حوزه اشتغال است که در این خصوص اداره بهزیستی استان سال گذشته برای 670 نفر تعهد اشتغال محقق کرده  که امسال به 710 نفر افزایش یافت.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص نگهداری افراد دارای اعتیاد، افزود: مراکزی برای نگهداری از معتادان وجود دارد که خدماتی از قبیل توزیع یک وعده غذای گرم و وسایل بهداشتی و آموزش نکات بهداشتی لازم انجام می شود.

وارثی ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویانی که دارای معلولیت هستند از حمایت های مالی اداره کل بهره مند می شوند که این حمایت ها شامل کمک هزینه تحصیل است که این امر برای 1384 فرد محصل تحقق یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز