خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران و وزش باد در 15 استان کشور/ دریای عمان مواج می شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۲۷۴

کارشناس سازمان هواشناسی آخرین وضعیت جوی و آب و هوای کشور طی روزهای آینده را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، کبری رفیعی گفت: طی ۳ روز آینده در استان‌های غربی از جمله آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان و همچنین ارتفاعات البرز در شمال استان‌های تهران، قزوین و البرز و جنوب استان‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد، شمال و شرق فارس و هرمزگان و جنوب کرمان رگبار، رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: همین شرایط جوی در روز‌های شنبه و یکشنبه برای مناطق شمال غرب کشور، غرب دریا و سواحل خزر، ارتفاعات البرز و استان کرمان و همچنین شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

رفیعی افزود: شرق دریای عمان طی ۳ روز آینده مواج و متلاطم است و به لحاظ شرایط دمایی از امروز تا فردا در نوار شمالی کشور افزایش نسبی دما بین ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه از جمعه تا اویل هفته آینده کاهش نسبی دما بین ۳ تا ۶ درجه پیش بینی می‌شود، بیان کرد: از امروز تا پنجشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه گرد و خاک اتفاق می‌افتد و از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده سرعت وزش باد در این مناطق افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای شمال استان سیستان و بلوچستان طوفان و گردو خاک پیش بینی می‌شود، اظهار کرد: آسمان تهران امروز صاف است و در بعد از ظهر وزش باد رخ می‌دهد.

رفیعی عنوان کرد: در ارتفاعات استان تهران احتمال دارد در ساعت‌های بعد از ظهر افزایش ابر، بارش‌های پراکنده و افزایش ابر اتفاق بیفتد و حداکثر دما در پایتخت امروز ۳۶ درجه سانتیگراد است که نسبت به دیروز ۲ درجه افزایش داشته است و حداقل دما در تهران امروز به ۲۵ درجه می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز