خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین:

آتش‌سوزی جنگل‌های بوئین زهرا خسارت چندانی نداشت

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۸۴۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: حادثه آتش سوزی روز گذشته در جنگل‌های تاغ بوئین زهرا آسیب جدی و چندانی ندیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبر اسدالهی اظهار کرد: این آتش سوزی روز گذشته به دلایل نامعلوم ۷۵ هکتار از اراضی ملی بوئین زهرا از نوع مراتع و جنگل های تاغ را دچار حادثه کرد.

مدیرکل منابع طبیعی افزود: خوشبختانه به دلیل ضعیف بودن علف های خشک شده و مراتع پیرامون درختچه های تاغ و مقاومت نسبتا بالای این گونه های گیاهی، این درختچه ها در آتش سوزی روز گذشته آسیب چندانی ندیدند.

اسدالهی بیان کرد: اگرچه وزش باد روز گذشته موجب شد تا وسعت آتش سوزی افزایش یابد اما باعث شد تا آتش ماندگار نباشد و این موضوع نیز به حفاظت از درختچه های تاغ کمک کرد.

وی ادامه داد: اراضی جنگلی تاغ با هدف مقابله با گسترش بیابان و تثبیت خاک و شن های روان از سالیان گذشته در مناطق بیابانی شهرستان بوئین زهرا کاشته شده اند.

این مسئول اضافه کرد: با رشد بارندگی و ایجاد رویش گیاهی و علفزار و خشک شدن در آن فصل گرما حوادث آتش سوزی در اراضی ملی و مستثنیات افزایش پیدا می کند از این رو از مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان تقاضا داریم تا مراقبت بیشتری در این خصوص داشته و از روشن کردن آتش در علفزارها و اراضی کشاورزی و ملی خودداری کنند.

بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

منابع طبیعی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز