خبرگزاری کار ایران

فرماندار کهگیلویه خبرداد:

آتش‌سوزی مراتع در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز مهار شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۹۶

فرماندار کهگیلویه گفت: آتش سوزی مراتع در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خائیز کهگیلویه مهار شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا اتابک با بیان اینکه این آتش سوزی از حوالی ظهر دیروز ۱۶ تیرماه در محدوده تنگ تکاب از سمت شهرستان بهبهان آغاز شد، گفت: به محض اطلاع نیرو‌های مردمی و امدادی با استفاده از دستگاه‌های دمنده برای مهار شعله‌های آتش بسیج شدند که بامداد امروز هفدهم تیرماه این آتش سوزی مهار شد.

اتابک افزود: با توجه به سخت گذر بودن منطقه نیرو‌های امدادی از طریق بالگرد امدادی شرکت نفت و گاز گچساران به ارتفاعات مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: منطقه‌ای که دچار آتش سوزی شد زیستگاه اصلی گونه‌های مختلف جانوری به ویژه کل و بز بود که خوشبختانه به هیچ یک از حیات وحش آسیبی وارد نشد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارات به مراتع و علوفه‌های خشک موجود در این منطقه وارد شد اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه تعداد کمی از درختان این منطقه هم در آتش سوختند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه ادامه داد: بخشی از نیرو‌های محیط زیست و منابع طبیعی در منطقه حضور دارند و کار پایش را انجام میدهند و تا پایان کار پایش در منطقه می‌مانند.

علیرضا اتابک عامل انسانی را عامل بیشتر آتش سوزی های مراتع و جنگل‌های این منطقه اعلام کرد و گفت: علت حادثه و وسعت منطقه آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

منطقه حفاظت شده خائیز با ۳۳ هزار هکتار وسعت زیستگاه گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری است از جمله ۱۵۰۰ رأس کل و بز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز