خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خبرداد:

ایجاد ۱۷ مرکز آموزش مهارتی در صنایع قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۷۳۸

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین‌ از ایجاد ۱۷ مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی (جوار کارگاهی) امسال در صنایع استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن مددی اظهار کرد: این مراکز در پی مذاکرات با واحدهای صنعتی و در قالب انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، در محیط های کارگاهی و تولیدی صنایع استان قزوین ایجاد می شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه مراکز جوار کارگاهی جدید به مهارت آموزان در رشته ها و حرفه های مختلف از جمله صنایع ساختمان و کاشی کاری، خیاطی و دوخت و دوز، تعمیر قطعات خودرو و تعمیر و راه اندازی وسایل سرمایشی و گرمایشی آموزش ارایه خواهند کرد، افزود:مهارت آموزان در مراکز آموزش جوار کارگاهی از نزدیک مهارت‌های شغلی مورد نیاز خود را فرا می گیرند.

مددی با بیان اینکه تقویت مهارت به اشتغالزایی جوانان و رونق تولید کمک می کند، بیان کرد: ارائه آموزش های مهارتی در محیط کار و تولید بازدهی بهتری برای مهارت آموزان به دنبال دارد و به آنان آمادگی مناسبی برای ورود به بازار کار می بخشد.

وی همچنین از انعقاد قرارداد همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین در سال جاری خبر داد و در پایان گفت: این تفاهم نامه با هدف بهره گیری حداکثری از توان و ظرفیت فعالان بخش خصوصی برای گسترش مهارت آموزی به زودی امضاء خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر مراکز جوار کارگاهی و آموزشگاه های سیار و آموزشگاه های موجود در سطح زندان ها و  پادگان ها، ۱۶۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان قزوین دارای مجوز فعالیت هستند.۱۰ مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای به متقاضیان در استان قزوین آموزش های مهارتی ارائه می کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز