خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش و پرورش فارس مطرح کرد:

کمبود 11 هزار و 800 معلم در مدارس استان/ با اخذ شهریه‌های 20 میلیونی مدارس خصوصی مقابله می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۶۳۸

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از کمبود 11 هزار و 800 معلم در مدارس استان در سال تحصیلی پیشرو خبر داد و اعلام کرد که قرار است به دانش آموزان محروم از در اختیار داشتن گوشی های هوشمند با قابلیت استفاده اپلیکیشن شاد، تبلتهای دانش آموزی رایگان اعطا شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد اسماعیلی در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه پانزدهم شهریورماه، زمان قطعی آغاز به کار مدارس در فارس خواهد بود، از در پیش بودن 3 سناریو برای دانش‌آموزان خبر داد.

اسماعیلی همچنین با تأکید بر اینکه هرکس در هر جایگاهی که هست، باید شبهات خود را با سند و مدرک به نهادهای نظارتی و قضایی ارائه کند، دخالت‌های سیاسی در عزل‌ونصب‌های اداره کل آموزش و پرورش فارس و همچنین باندبازی و منافع جناحی را به‌شدت تکذیب کرد.

اسماعیلی به موضوع ثبت‌نام مدارس پرداخت و با تاکید بر ضرورت اصلاح فرایند ثبت‌نام، ابراز داشت: در حال حاضر هیچ‌کس نمی‌داند مدرسه مطلوب کجاست و بسیاری بر اساس شنیده‌های اطرافیان یا برندسازی برخی مدارس، در پی ثبت‌نام فرزندانشان در مدارسی خاص هستند.

وی افزود: در همین زمینه آموزش‌وپرورش فارس درحال تکمیل طرحی پژوهشی است که پیش از این یک بار در سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود و دوباره از سر گرفته شده، باعنوان «مدرسه مطلوب» که طرحی جامع باهدف شناسایی دقیق دغدغه اولیا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان است و روش‌های ساختن مدرسه مطلوب را بیان می‌کند که در آبانماه وارد فاز اجرایی می‌شود.

خط قرمز آموزش و پرورش، اخذ اجباری کمک مالی هنگام ثبت‌نام است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: امسال با توجه به ضرورت فاصله‌گذاری اجتماعی ثبت‌نام از طریق سامانه‌ای صورت گرفته است و تنها اموری همچون تحویل پرونده حضوری خواهد بود که با نوبت‌دهی و براساس فاصله‌گذاری زمانی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه براساس اصل ۳۰ قانون اساسی آموزش و تحصیل در مدارس رایگان است، گفت: دولت تأمین هزینه‌های کادر و فضای آموزشی را بر عهده دارد و چیزی با نام شهریه در مدارس دولتی نداریم؛ اما موضوع مشارکت سال‌هاست که انجام می‌شود. اسماعیلی ابراز داشت: آنچه اصرار داریم و خط قرمز ماست این است که ثبت‌نام منوط به مشارکت باشد؛ درحالیکه مشارکت داوطلبانه، به دلخواه و آزاد است و کسی نباید به دلیل ناتوانی در مشارکت از ثبت نام در مدرسه محروم شود.

با اخذ شهریه‌های 20 میلیونی مدارس خصوصی مقابله می‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه شهریه مربوط به مدارس غیردولتی است، افزود: اولیای دانش‌آموزان مدارس غیردولتی می‌توانند شهریه را یکجا، درقالب وام یا به‌صورت قسطی پرداخت کنند و چنانچه دانش‌آموز شهریه را کامل پرداخت نکرده باشد می‌تواند کارنامه را نگه دارد تا تسویه حساب صورت گیرد؛ اما این امر در مدارس دولتی ممنوع است.

وی افزود: قاطعانه در برابر اخذ شهریه‌های 20 میلیونی می‌ایستیم و اگر موردی صورت گیرد هیچ تسامحی با متخلف نخواهیم داشت؛ همچنین والدین می‌توانند هرگونه تخلف در این خصوص را به واحد ارزیابی عملکرد این اداره کل و نیز سامانه اینترنتی shekayat.medu.ir ارسال کنند و آموزش و پرورش نیز مکلف به پیگیری و رصد است.

3 سناریوی آموزش و پرورش برای تحصیل دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش فارس سپس با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی پیش‌رو در 15 شهریورماه قطعی است، افزود: برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیز 3 سناریو مطرح است.

به گفته اسماعیلی سناریوی نخست، سفیدبودن وضعیت کروناست که در آن صورت دانش‌آموزان به‌روال معمول بر سر کلاس‌های درس حاضر می‌شوند. سناریوی دوم قرمز بودن وضعیت کروناست که در آن صورت نیز همچون بهار امسال، تمامی آموزش به صورت مجازی صورت خواهد گرفت.

 سناریوی سوم نیز زردبودن وضعیت کروناست که در آن صورت دانش‌آموزان به صورت شیفت‌بندی، 3 روز از هفته را در کلاس درس حاضر می‌شوند و 3 روز را دیگر را به صورت مجازی آموزش می‌بینند.

وی درباره اختصاص سرویس مدارس با توجه به کرونا در سال تحصیلی پیش‌رو نیز گفت: قطعاً باید از تعداد دانش‌آموزان در هر خودروی سرویس مدرسه کاسته شود که منجر به افزایش هزینه خواهد شد، تأمین خودرو نیز بر عهده معاون حمل و نقل شهرداری است و نظارت بر عهده آموزش و پرورش است و چنانچه سرویسی هنجاری را رعایت نکند، با آن برخورد خواهد شد.

تا پنجم مردادماه، تمامی مدارس فارس تحت پوشش اینترنت خواهند بود

اسماعیلی اظهار کرد: با ارائه آمار یادشده، با رایزنی‌های استانداری فارس با وزارت ارتباطات تا پنجم مردادماه امسال، نقطه کور اینترنتی برای پوشش مدارس در فارس وجود نخواهد داشت؛ همچنین تاکنون ۲۳۰ مودم با اینترنت رایگان در اختیار مدارس گذاشته شده و روند اهدای مودم تا پوشش همه مدارس فارس ادامه دارد؛ اما درصورت بروز شرایط بحرانی، دانش‌آموزان در آبادی‌ها می‌توانند از اینترنت اطراف مدرسه به‌صورت رایگان بهره گیرند.

اسماعیلی در ادامه درباره دلیل کمبود 11 هزار و 800 معلم در مدارس فارس در سال تحصیلی پیش‌رو نیز گفت: دلیل این موضوع آن است که هرسال تعداد معلمان بازنشسته بسیار بیشتر از معلمان استخدام‌شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمینه جذب معلم، مشکل قانون‌گذاری در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: نمایندگان فارس در مجلس قول داده‌اند از طریق قانون‌گذاری به بهبود این وضع کمک کنند.

هرکس مدرکی از فساد دارد، به قوه قضائیه شکایت کند

فرهاد اسماعیلی در ادامه شبهه‌ها و ادعاهای اخیر درباره فساد، رانت‌بازی و وجود باندهای مافیایی در این اداره کل پاسخ داد. پیش از این، برخی با بیان موضوعاتی همچون دخالت‌های سیاسی در عزل و نصب‌های این اداره کل، فساد مالی، تشکیل باند و هزینه‌کرد بودجه آموزش و پرورش در بخش‌های دیگر مطالبی را مطرح کرده بودند.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتساب وی به فرد یا گروهی خاص، عنوان کرد: ضمن احترام به همه صاحب‌نظران و مدیران گذشته این اداره کل، مسئولان فعلی آموزش و پرورش فارس مستقلاً درخصوص مسائل تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر ادعایی غیر از این مطرح می‌شود باید قابلیت اثبات داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز