خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

بیش از 27 هزار بازرسی بهداشتی در قزوین انجام شد/ 296 واحد صنفی متخلف تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۶۳۳۱

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 27 هزار بازرسی بهداشتی در قزوین با هدف پیشگیری از این ویروس انجام شد.

 محمدتقی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از قزوین اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، برای پیشگیری از بیماری کرونا، از ابتدای اسفند ماه سال 98 تا پایان خرداد 99 بیش از 27 هزار بازدید انجام داده اند.

به گفته کارشناس مرکز بهداشت شهید بلندیان، بازرسان این مرکز بهداشتی، 27 هزار و 620 بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، ادارات دولتی و مراکز خدمات جامع سلامت داشتند و همچنین بازرسان، نسبت به صدور یک هزار و 165 اخطار بحرانی و غیر بحرانی اقدام  کردند.

سلیمانی ادامه داد: برای مقابله با بیماری کرونا، تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنوف ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این بازدیدها، به علت رعایت نکردن بهداشت محیط و اقدامات پشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، 296 واحد صنفی، تعطیل شدند و پرونده آن ها برای رسیدگی به تخلفات بهداشتی، به مراجع قضایی ارجاع شد.

این کارشناس حوزه بهداشت، واحدهای تعطیل شده را شامل: نانوایی، فانتزی پزی، خشکه پزی، غذای بیرون بر نام برد و گفت: تعطیلی واحدهای مذکور، به دلیل رفع نکردن به موقع نواقص بهداشتی، مثل: رعایت نکردن بهداشت فردی، رعایت نکردن اقدامات پیشگیرانه کووید 19 و  استفاده نکردن از وسایل حفاظت فردی است.

 سلیمانی، از  مردم درخواست کرد در صورت مشاهد هرگونه تخلفات بهداشتی در مکان های عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، موضوع را به سامانه «190» گزارش کنند تا ضمن رسیدگی به شکایت ها، موارد تخلف از مقررات بهداشتی، به مراجع قضایی معرفی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز