خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

فاز دوم شهرک گلخانه‌ای تاکستان سال آینده آماده سازی می شود

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۶۷۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: آماده‌سازی فاز دوم شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان در استان قزوین با انجام مطالعات این طرح در سال جهش تولید کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه اظهار کرد: فاز دوم شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان به مساحت ۲۵۰ هکتار آماده سازی خواهد شد و پیش بینی می شود از اواخر امسال یا اوایل سال آینده آماده سازی آن آغاز شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه اراضی مربوط به فاز دوم این شهرک گلخانه ای از منابع طبیعی تامین خواهد شد، افزود: با انسجام و عزم بین مسئولان استان برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای تولید، همه امکانات زیربنایی لازم به منظور استقرار سرمایه گذاران از جمله آب، برق و گاز در این شهرک پیش بینی و فراهم خواهد شد.

خمسه با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای تامین آب و برق و گاز مورد نیاز این شهرک با شرکت های آب منطقه ای و توزیع نیروی برق انجام شده است،اظهار داشت: به منظور تامین آب پایدار برای واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک مقرر شده پنج میلیون متر مکعب از محل سد نهب به این شهرک اختصاص پیدا کند.

وی یادآور شد: آماده سازی فاز اول شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان به مساحت ۷۱ هکتار انجام شده و تقریبا همه اراضی آن طی سال گذشته به سرمایه گذاران متقاضی ایجاد گلخانه واگذار شده است.

این مسئول ادامه داد: بزودی کار احداث نخستین واحد گلخانه‌ای این شهرک آغاز می‌شود و امیدواریم تا پایان امسال شاهد تولید محصول در این شهرک باشیم.

خمسه با اشاره به تاثیر قابل توجه توسعه کشت های گلخانه‌ای در صرفه جویی در مصرف آب و رشد انواع محصولات کشاورزی، اظهار داشت: شهرک گلخانه ای نودهک تا هزار هکتار قابلیت توسعه است و براساس تقاضای سرمایه‌گذاران به شکل فاز به فاز عملیات آماده سازی اراضی و واگذاری آن را پیش خواهیم برد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در حال حاضر مساحت گلخانه های استان ۶۵ هکتار است،افزود: با استقرار واحدهای تولیدی به زودی این میزان به بیش از ۲ برابر افزایش می یابد.

احداث شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان قزوین در سال ۹۵ است.

استان قزوین در مجموع نزدیک به پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

سالانه ببین ۴تا ۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی و دامی در این استان تولید می شود با این حال سهم محصولات گلخانه ای آن چیزی حدود ۱۰ هزار هکتار و بسیار اندک است که با ساخت و توسعه شهرک گلخانه‌ای تاکستان پیش‌بینی می‌شود جهش بالایی در تولید در این حوزه رقم بخورد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز