خبرگزاری کار ایران

با افزایش غلظت آلاینده ها؛

کیفیت هوای اصفهان برای عموم ناسالم است/ پیامک‌هایی که موجب نگرانی مردم شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۳۰۹

بعد از گذشت دو روز همچنان وضعیت کیفی هوای اصفهان برای عموم ناسالم است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، ساعت چهار صبح روز پنجشنبه یازدهم تیرماه، شاخص آلودگی هوا در بیشتر مناطق اصفهان در شرایط ناسالم برای عموم قرار گرفت و در ایستگاه های بزرگراه خرازی و میدان احمد آباد بسیار ناسالم گزارش شد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان دلیل این اتفاق را وزش بادهای شدید، فعال شدن کانون های تولید گرد و غبار در جنوب استان سمنان و در مناطق شمال شرق استان از جمله شهرستان اردستان اعلام کرد.

بعد از انتشار این خبر، اخباری پیرامون انفجار در نیروگاه اتمی نطنز منتشر شد که بازار شایعات را داغ کرد.

درحالی که اخبار داخلی و آژانس بین‌المللی هسته ای خبر از عادی بودن شرایط می داد، پیامک هایی بدون لینک و یا منبع خبری در فضای مجازی با این مضمون دست به دست می شد: " لطفا کسانی که ساکن اصفهان هستند به هیچ عنوان از خانه خارج نشوند. تمام مواد رادیواکتیو به خاطر انفجار نیروگاه نطنز تا کیلومترها در اصفهان پخش شده، وضعیت بسیار خطرناک است!"

این پیام موجب نگرانی مردم شده و سبب شد نگاه به آلودگی هوا، وجه دیگری به خود بگیرد و بازار شایعات داغ‌تر شود.

در محافل مجازی در حالی هوای آلوده این روزهای اصفهان را به انفجار در نیروگاه اتمی نطنز ربط دادند  که حتی آژانس بین‌المللی هسته ای نیز تایید کرده بود در این نیروگاه مواد رادیواکتیو وجود نداشته است.

امروز(شنبه سیزدهم تیرماه) نیز وضعیت کیفی هوا همچنان برای گروه های سنی حساس ناسالم است و پیش‌بینی سازمان هواشناسی اصفهان تداوم گردو غبار تا روز سه شنبه است.

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای روز شنبه(امروز) آسمانی صاف تا کمی ابری و غبار در بعد از ظهر و وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک محلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز