خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

فعالان اقتصادی با اشتغالزایی نقش مهمی در تولید دارند/ کاهش قاچاق با ورود پلیس اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۲۲۴

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: فعالان اقتصادی با ایجاد اشتغال سهم مهم و موثری را در تولید و ایجاد امنیت ایفا می‌کنند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی بخشنده اظهار کرد: به رغم تمامی فشارهای بین‌المللی در خصوص تولید و صادرات، کشور ما یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه به شمار می‌رود.

 رئیس اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: ایجاد امنیت در کشور علاوه بر فعالیت و عملکرد صحیح نیروهای نظامی، به خصوص ناجا، ریشه در باورها و اعتقادات دینی مردم ما داشته و از آنجایی که محیطی امن برای سرمایه‌گذاری یکی از عوامل مهم برای هر سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود، کشور ما از مناطق مهم و جذاب برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی همواره به شمار رفته است.

بخشنده با بیان اینکه سال گذشته موفق شدیم ۷۰ درصد اقتصاد کشور را مدیریت کنیم، گفت: سال سختی را پیش رو داریم که باید به نحو ممکن مدیریت شود که در این راستا متاسفانه یکی از مشکلات پیش رو در این بخش، ورود کالاهای قاچاق است.

وی ادامه داد: کالاهای قاچاق متاسفانه طی ۱۰ سال گذشته روند نامطلوبی را برای اقتصاد و تولید کشور ما رقم زده و ضربات مهلکی را نیز به صنایع ما وارد آورده است.

به گفته این مسئول اقتصادی، با ورود پلیس اقتصادی در حوزه کالاهای قاچاق امیدواریم این معضل بزرگ اقتصادی و اجتماعی در کشور و استان روز به روز کاهش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی استان با اشاره به اینکه امروز به نظر می‌رسد برای برقرای امنیت به مدل‌های جدید نظارتی نیازمندیم، خاطر نشان کرد: در حوزه سایبری و فضای مجازی باید ورود جدی داشته باشیم تا تخلفات موجود را کاهش دهیم.

بخشنده، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را به چهار بخش بومی، ملی، ایرانیان مقیم خارج از کشور و سرمایه‌گذاران خارجی تقسیم‌بندی کرد و افزود: تمای این گروههای هدف با وجود همه فشارها و تحریم‌های اعمال شده توانسته‌اند گام‌های مضاعف و موفقی را در بخش تولید و اشتغال بردارند.

وی یادآور شد: تولید کنندگان و واحدهای تولیدی ما در روزگاری که ویروس کرونا مشکلاتی را برای مردم ما به وجود آورد همراهی خوبی را به عمل آوردند و در این راستا با تامین اقلام غذایی توانستند بخشی از نیاز نیازمندانی که برای حداقل‌های زندگی با مشکل روبرو شده بودند را تا حدود زیادی تامین کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز