خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه عنوان کرد ؛

کمبود بودجه مانع اصلی جلوگیری از طرح حدنگار کشوری در استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۱۰۱

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه کمبود بودجه را یکی از چالش های طرح کاداست (حد نگار) در استان دانست و افزود: متاسفانه طرح حدنگار را که از سال ۹۳ تصویب شده است با مشکلاتی روبرو است که عمده ترین آن کمبود بودجه است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا  از کرمانشاه  امیر بشیری در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد طرح حدنگار را یکی از طرح‌های بسیار مفید در زمینه جلوگیری از فساد و زمین خواری خواند و افزود : هرچند اجرای این طرح در دهه هفتاد کلید خورد اما در سال ۱۳۹۳ به تصویب رسید و بصورت قانون ابلاغ شد که از آن تاریخ بطور جدی در این مورد ورود کرده ایم و اگر بودجه و زیر ساخت های لازم در اختیار اداره ثبت قرار بگیرد می توانیم بسرعت آن را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد : متاسفانه به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا و وضعیت اقتصادی کشور در سالهای اخیر و گستردگی طرح در سراسر کشور بودجه لازم برای اجرای این طرح کافی نبوده است و همین امر در کنار برخی عوامل دیگر باعث کندی روند اجرای این طرح شده است.

بشیری میزان اجرای طرح در استان کرمانشاه را حدود ۱۰ درصد عنوان کرد و افزود : با وجود مشکلات پیش رو توانسته این حدود ۱۰ درصد املاک استان را بصورت دقیق یعنی یک پانصدم نقشه برداری و سند دار کنیم که این رقم حدود ۴۰ هزار قطعه ملک است.

مدیر کل ثبت اسناد استان کرمانشاه بیان کرد: برای اجرای طرح کاداست دو عامل اصلی مورد نیاز است که شامل نقشه موقعیت ملک و اطلاعات حقوقی آن می باشد که در زمینه نقشه برداری از املاک پیشرفت بسیار خوب و با دقت بالایی انجام گرفته است و در زمینه اطلاعات حقوقی که گستردگی و پیچیدگی فراوانی دارد همکاری مردم و ادارات دولتی می تواند روند پیشرفت کار را گسترش دهد.

وی انجام طرح را مستلزم همکاری مردم و ادارات و همچنین اطلاع رسانی رسانه‌ها دانست و افزود: از ادارات خواسته این که در سامانه شمیم (شبکه موقعیت یابی یکپارچه املاک ) ثبت نام کنند و نسبت به درج اطلاعات املاک خود اقدام کنند.

این مسئول ادامه داد: در صورت همکاری ادارات و مردم و تامین بودجه می توانیم تا پایان سال بیش از ۷۰ درصد طرح کاداست را در استان کرمانشاه اجرا کنیم.

 بشیری گستردگی بافت های فرسوده در شهر کرمانشاه را یکی دیگر از موانع پیشرفت سریع اجرای طرح کاداست دانست و افزود: با توجه به قدمت تاریخی استان و خصوصا شهر کرمانشاه املاک زیادی مناطق فرسوده در شهر کرمانشاه وجود دارد که به دلیل نبود نقشه و سند دقیق مکانیزه کردن آن مشکل است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز