خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری با خبرنگاران مطرح شد؛

۲۸ درصد موارد مثبت کرونا در آذربایجان شرقی مربوط به زنان است /نیم درصد مبتلایان را کارگران تشکیل می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۰۵۴

آمار درصدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی اعلام شد که 28 درصد از مبتلایان را زنان خانه‌دار تشکیل میدهند و طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی 90درصد از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عباسعلی درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ،در نشست خبری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان  با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: ۰/۸ موارد مثبت کرونا مربوط به بنگاه‌های املاک و خودرو، ۵/.۵ درصد مربوط به دانش آموزان، ۲/۲ درصد مربوط به دانشجویان، ۰/۲ درصد مربوط به زندانیان بود.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: زنان خانه دار ۲۸ درصد از موارد مثبت بیماری کرونا در آذربایجان شرقی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: همچنین سربازان، ۰/۳ درصد، کادر بهداشت، ۰/۵ درصد، کادر درمان ۱۰ درصد، نظامیان ۱/۳ درصد و کشاورزان و دامداران یک درصد و کارمندان بانک ۰/۴ درصد از موارد مثبت بیماری را شامل می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: بر خلاف تصورات‌مان، فقط یک نفر از کارکنان جایگاه‌های سوخت مبتلا شده بود و این نشانگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن است.

وی، سهم کارکنان ادارات در ابتلا به کرونا را ۱۱ درصد و کارگران شرکت‌های مواد غذایی را حدود ۰/۵ درصد عنوان کرد.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تجمع بیماری در برخی از شهرهای آذربایجان شرقی در روزهای ابتدایی شیوع کرونا در این استان اظهار کرد: تجمع بیماری نسبت به جمعیت در شهرستان‌های بناب، میانه، هریس و هشترود بیشتر بود.

 وی با اشاره به تجمع بیماری در شهرستان‌های استان طی ۱۰ روز گذشته، خاطرنشان کرد: موارد مثبت بیماری طی ۱۰ روز گذشته در شهرستان‌های بناب و چاراویماق بیشتر شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با وجود بستری شدن ۲۴ مادر باردار در ICU و بستری شدن شش مادر هیچ فوتی به دلیل ابتلا به کرونا در میان مادران نداشتیم.

روزبه رجایی  در ادامه این جلسه اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد کل موارد بستری در استان ۱۴۰۰۹ مورد بوده و در حال حاضر ۶۳۷ مورد در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی افزود: از این تعداد ۱۲۶۴۵ نفر برابر با ۹۰ درصد افراد با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: شاهد روند رو به رشد در اسفند ماه، روند با افزایش ثابت در فروردین ماه، روند کاهشی در اردیبهشت و نیمه خرداد ماه بودیم، اما روند بعد از نیمه اول خرداد ماه افزایشی شد.

وی بیان کرد: تعداد بیماران بستری در بخش ویژه روند ثابتی را در اردیبهشت و فروردین ماه داشت، اما در اواخر خرداد ماه نسبت بیماران تحت تنفس مکانیکی نسبت به ماه گذشته و بیماران بدحال بیشتر شد.

وی در ادامه گفت: طی روزهای اول، مردم با کوچک‌ترین علایمی مانند تب و سرفه خفیف به مراکز درمانی مراجعه می‌کردند و این سبب شد تا مراکز ریفرال شلوغ شود.اما الان این اتفاق نمی‌افتد یا مردم عادت کرده‌اند و یا بیماری را جدی نمی‌گیرند و تا بدحال نشدن مریض و جدی نشدن مشکل مراجعه نمی‌کنند.

رجایی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه در زمینه تشخیص کرونا ادامه داد: آزمایشگاه از همان روزهای اول راه اندازی شد و علاوه بر آزمایشگاه‌ مرجع سلامت، آزمایشگاه مرکز بهداشت، آزمایشگاه‌های خصوصی و آزمایشگاه‌های شهرهای دیگر باعث افزایش سرعت شناسایی موارد جدید شد.

وی به راه اندازی نقاهتگاه در تبریز، مراغه، میانه و اهر اشاره و بیان کرد: این نقاهتگاه‌ها مورد اقبال عمومی قرار نگرفتند.

وی گفت: تمامی بیمارستان‌های استان اعم از بیمارستان‌های دولتی، عمومی، غیردولتی و خصوصی برای ایجاد بخش کرونا بسیج شدند تا از حجم زیاد مراجعه به بیمارستان‌های اصلی کاسته شود.

رجایی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ تخت را از روز اول به بیماران کرونایی اختصاص دادیم که حتی در اوج شیوع در فروردین ماه هم بیش از ۶۰ درصدشان اشغال نشد و در مورد تخت‌های ویژه نیز با کمبود تخت مواجه نشدیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز