خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان خبرداد:

اجرای آتش بر در ۶ کیلومتر از اراضی بوئین زهرا

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۷۵۶

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از اجرای عملیات آتش بر در ۶ کیلومتر در اراضی ملی مستعد آتش سوزی شهرستان بوئین زهرا خبرداد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علی اکبر اسدالهی با اعلام این خبر گفت:  این میزان آتش بر در تاغزارهای کله دره و پاپلی بوئین زهرا اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان افزود: ایجاد آتش بر به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی است.

اسداللهی ادامه داد: برگزاری کلا های ترویجی برای جامعه محلی در پلاک های کله دره و پاپلی و هجیب و پتکوه از دیگر اقداماتی بوده که به منظور مقابله با آتش سوزی در اراضی ملی به ویژه مراتع این منطقه انجام شده است.

وی یادآور شد: با توجه به بارندگی های خوب امسال در فروردین و اردیبهشت و رشد علف های هرز، احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و مستثنیات بالا رفته و باید جوامع محلی به ویژه کشاورزان در این خصوص مراقبت های لازم را داشته باشند.

این مسئول اضافه کرد: از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تعرض و یا آتش سوزی مراتب را فورا با شماره گیری 1504 به یگان حفاظت این اداره کل اطلاع دهند.

بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

منابع طبیعی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز