خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان اعلام کرد:

تکذیب مفقود شدن ۱۱ هزار نمونه آزمایش کرونا / نمونه‌ها اشکال داشت

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۴۲۳

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان مفقود شدن ۱۱ هزار نمونه آزمایش کرونا را در استان خوزستان تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا،  دکتر  دانیایی رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان در خصوص خبر مفقود شدن تست‌های کرونا در این استان گفت: وجود ۲۹ هزار تست کرونا در استان صحت ندارد و ۵۰ هزار و ۳۴۳ نمونه صحیح است.

وی افزود: به دلیل اشکالات نمونه‌ها مانند عدم رعایت زنجیره سرما در ارسال و یا تکنیک غلط در نمونه گیری، این موارد قابل آزمایش نبوده اند.

وی ادامه داد: ممکن است باز بودن فالکن نمونه و نامشخص بودن اطلاعات فردی نیز سبب از بین رفتن نمونه‌ها شود.

مسئول آزمایشگاه‌های کرونا در خوزستان تاکید کرد: این مسئله تا حتی ۱۰ درصد به عنوان نمونه‌های مخدوش، در همه آزمایشگاه‌ها یک استاندارد قابل قبول است.

همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش کامل وضعیت آمار و اطلاعات مربوط به بیماران کرونا، بصورت روزانه در اختیار دستگاه‌های نظارتی استان قرار داده می‌شود و وزارت بهداشت نیز بصورت آنلاین این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

استان خوزستان در موضوع نمونه گیری از موارد مشکوک به کرونا در رتبه دوم کشور قرار دارد و تلاش کادر بهداشت و درمان استان بویژه پرسنل پرتلاش آزمایشگاهی برای بیماریابی سریع به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا با تمام توان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز