خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

روزانه ۶۰۰ تست تشخیص کرونا در آذربایجان غربی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۶۰۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از انجام روزانه ۶۰۰ تست تشخیص کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، جواد آقازاده گفت: به منظور تشخیص مبتلایان به کرونا به طور میانگین روزانه ۶۰۰ تست در استان انجام می گیرد. این در حالی است که در روز های نخست بیماری تنها ۵۰ تا ۶۰ تست انجام می گرفت اما با افزایش تعداد آزمایشگاه ها و تجهیز آنها توانستیم این عدد را به ۶۰۰ تست در روز برسانیم.

وی افزود: پس از بازگشایی‌های انجام گرفته و کاهش میزان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، براساس تعداد مبتلایان به کویید ۱۹ تقریبا به قسمت متوسط در استان رسیده‌ایم.

آقازاده با بیان اینکه تجهیزات درمانی استان در شرایط فعلی پاسخگو نیست افزود: در روزهای گذشته با بازدید بابایی معاون درمان وزارت بهداشت از برخی شهرهای استان، ۴ دستگاه سی تی اسکن به منظور تجهیز بیمارستان ها تدارک دیده شد که به زودی به بیمارستان های استان افزوده می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: در آذربایجان غربی گروه های سنی زیر ۱۴ سال حدود ۳.۸ درصد، گروه های سنی ۱۵ تا ۵۴ سال حدود ۶۹.۷ درصد و گروه های سنی ۵۵ سال و بالاتر حدود ۲۶.۶ درصد به بیماری کویید ۱۹ مبتلا شده اند.

به گزارش ایلنا  ۸۰ درصد مبتلایان کویید ۱۹ در آذربایجان غربی  ساکن شهر و ۲۰ درصد مبتلایان ساکن روستا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز