خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خواستار شد؛

لزوم همکاری ادارات و مردم برای گذر از تابستان بدون خاموشی

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۲۰۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در آستانه‌ آغاز ایام گرم سال، خواستار همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و مردم برای گذر بدون خاموشی از پیک تابستان 99 شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عادل کاظمی در تشریح انتظارات این شرکت‌ از مسئولان،‌ جهت گذر از پیک تابستان 1399 بدون اعمال مدیریت اضطراری بار، خواستار تشکیل تیم نظارتی با همکاری مدیریت بحران استانداری و شرکت توزیع نیروی برق تبریز جهت نظارت بر مصرف برق ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها شد و گفت: واحدهای صنعتی، کشاورزی، تجاری و ادارات، سازمان‌ها و بانک‌های دولتی و غیردولتی نیز نهایت همکاری لازم را در طرح‌های پاسخگویی بار انجام داده و دیزل ژنراتورهای خود از ساعت 12 به بعد به کار گیرند.

وی نقش مسئولان استانی در جهت گذر از پیک تابستان سال 1399 را نیز بسیار مهم دانست و افزود: همکاری و هماهنگی سازمان صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان ‌شرقی به مانند سال‌های گذشته در امر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف بهینه انرژی الکتریکی بسیار مهم خواهد بود.

وی اضافه کرد: همکاری و هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت و هیئت امنای شهرک‌های صنعتی به جهت اطلاع‌رسانی و الزام صنایع و واحدهای تجاری به همکاری در طرح‌های پاسخگویی بار و بکارگیری دیزل ژنراتورهای اضطراری خود از ساعت 12 الی 17 از الزامات گذر موفق از پیک تابستان سال 1399 است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ضمن توصیه به مشترکان، گفت: از مردم عزیز درخواست داریم استفاده از وسایل برقی پرمصرف خود را به ساعاتی غیر از ساعات پیک مصرف (12 تا 17) منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه الگوی مصرف برق در ماه‌های گرم سال برای هر ماه 300 کیلو وات ساعت است، اظهار کرد: عدم استفاده‌  همزمان از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار (12تا 17)، استفاده از دیزل ژنراتورها در مجتمع‌های تجاری از ساعت 12 الی 17، سرویس کولرهای آبی و گازی، تنظیم دمای کولرهای گازی در دمای 24 درجه‌ی سانتی‌گراد، استفاده از سیستم‌های سرمایشی متمرکز نظیر چیلرها، فن کوئل‌ها و... در مراکز تجاری و پاساژها، تنظیم دور کند برای کولرهای آبی در ساعات اوج بار، خاموش کردن لوازم برقی اضافی، استفاده از نور طبیعی به‌جای نور مصنوعی در ساعات روز، استفاده از لامپ‌های فوق کم‌مصرف و ال‌ای‌دی به جای استفاده از لامپ‌های پرمصرف مهمترین راهکار کاهش مصرف برق در ایام پیک بار است.

وی با ارائه توصیه‌هایی برای مشترکان بخش اداری تاکید کرد: خاموش کردن سیستم‌های سرمایشی بعد از خروج از محل کار، به مدار آوردن دیزل ژنراتورها از ساعت 12 ظهر، تنظیم دمای کولرهای گازی در دمای 24 درجه‌ی سانتی‌گراد، استفاده از دور کند برای کولرهای آبی در ساعات اوج بار و خاموش کردن تجهیزات الکترونیکی و روشنایی‌های غیر ضروری در بعد از اتمام ساعات کار ادارات و نظارت بر حسن اجرای آن از دیگر راهکارها برای عبور از ایام پیک بار تابستان است.

کاظمی اظهار کرد: از صنایعی که با این شرکت تفاهم‌نامه‌  همکاری امضا کرده‌اند می‌خواهیم که در زمان‌های مقرر به تعهدات خود در برنامه‌های پاسخگویی بار عمل کنند تا شاهد هیچگونه اختلالی در بخش تولید و توزیع نباشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز