خبرگزاری کار ایران

نماینده سمنان در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد:

لزوم توجه به جایگاه شورا‌ها در تدوین برنامه هفتم توسعه

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۴۶۱

نماینده سمنان در شورای عالی استان‌ها گفت: انتظار می‌رود در تدوین برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به جایگاه شورای عالی استان‌ها شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد برزه کار در سی و دومین جلسه علنی شورا عالی استان ها، گفت: برای جلوگیری از تبعیض شورا‌های شهر و روستا که از جامعه میانی مردم تشکیل می‌شود، باید گفت بیشتر برنامه‌ها برای آنها قابلیت عملیاتی شدن دارد و دولت با نگاه از بالا به پایین به جایگاه شورا‌ها نمی‌تواند به درستی عمل کند.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان ها افزود: علاوه بر نقش تصمیم گیری، تصمیم سازی و هماهنگی مستمر با ارکان نظام از دیگر اختیارات قانونی شورای عالی استان‌ها است که در عمل به آن توجه نشده است و آسیب شناسی شورای عالی استان‌ها نشان می‌دهد نادیده گرفتن جایگاه شورا‌ها می‌تواند در بین مردم و تصمیم گیری‌ها فاصله ایجاد کند.

برزه کار ادامه داد: باید پرسید بعد از گذشت پنج دهه از عمر شورای عالی آیا حاکمیت توانسته از جایگاه شورا‌ها بهره ببرد و عملکرد‌ هر رئیس جمهور در دوره فعالیت خود موجب شده است تا به امروز شورای عالی استان‌ها نتواند جایگاه خود را پیدا کند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود با گام دوم‌انقلاب و تدوین برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به جایگاه شورای عالی استان‌ها در تدوین برنامه توسعه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز