خبرگزاری کار ایران

فرماندار سبزوار مطرح کرد:

کمرنگ شدن حساسیت مردم به ویروس کرونا نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۵۳۶۷

فرماندار سبزوار گفت: کمرنگ شدن حساسیت بهداشتی مردم در نظام اجتماعی نسبت به ویروس کرونا نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، احمد برادران فرماندار ویژه این شهرستان در جلسه ستاد مبارزه با کرونا گفت: حفظ حساسیت بهداشتی در نظام اجتماعی جز الزامات است و مردم باید آگاه باشند که این ویروس همچنان فعال است و قابلیت انتقال و آلوده کردن افراد را دارد.

فاطمه نوده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این جلسه با ارائه گزارشی ، فرآیند اقدامات پیشگیرانه انجام شده درخصوص بیماری کرونا را در سبزوار مناسب برشمرد.

وی افزود: سبزوار در مهم‌ترین شاهراه غرب استان خراسان رضوی واقع شده و تردد زیادی را درشهرستان شاهد هستیم اما با وجود چنین شرایط حساس و خطر آفرین ، آمارها حاکی از آن است که سبزوار درطول این مدت کنترل مناسبی در خصوص شیوع بیماری داشته است و این حاصل تلاش مردم ،کادر پزشکی و کلیه دستگاهای اجرایی است.

نوده گفت: باتوجه به روندصعودی بیماری درچند روز اخیر باید موج جدید حساسیت نسبت به کرونا را در بین مردم از طریق آگاهی، اطلاع رسانی ، نظارت های سختگیرانه و دقیق تر ایجاد کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در این زمینه بی‌توجهی مردم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی است ، زیرا در زمان هایی که مردم اقدامات پیشگیرانه را رعایت کردند آمار مبتلایان نیز کمتر بوده است .

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار درپایان با تاکید بر رعایت موازین بهداشت فردی و جمعی، رعایت فاصله گذاری فیزیکی پرهیز از برگزاری مراسمات، عدم حضور در اماکن عمومی و وسایل نقلیه عمومی و همچنین ماندن در خانه خطاب به شهروندان از مردم درخواست کرد به صورت جدی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

پلمپ واحدهای متخلف در صورت رعایت نکردن پروتکل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در واحدهای صنفی، میدان دام، روزبازارها و ناوگان حمل و نقل عمومی ، درخواست همکاری دستگاهای اجرایی و رسانه ها درخصوص ایجاد آگاهی و آموزش به شهروندان برای حفظ سلامت خود و جامعه با رعایت بهداشت فردی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و ادامه ممنوعیت برگزاری مراسمات جشن ها و عزاداری ها ​از جمله مصوبات امروز ستاد مقابله با کرونا شهرستان سبزوار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز