خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام :

در دو سال اخیر هیچ مورد سقط جنین در روستای بشیرآباد گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۵۲۳

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام از ۸ مورد سقط جنین ، ۴ مورد زایمان زودرس و یک مورد مرده زایی در ده سال اخیر در روستای بشیرآباد تربت جام خبر داد.

محمد افکار در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در تربت جام گفت: سقط جنین علل مختلفی همچون سن بالای مادر و پدر ، استرس ، اضطراب چاقی ، مصرف مواد مخدر ، قلیان ، سو تغذیه ، مشکلات رحم ، مشکلات ارثی ، ژنتیکی ،  بیماری زمینه ای ، مصرف مواد غذایی مثل آویشن ، زنجبیل ،زعفران و شیوه زندگی دارد و فعالیت های سنگین بدنی فقط یکی از علل سقط جنین مادران باردار است .

وی ادامه داد : مصرف الکل، سیگار و داروهای خاص، خطر سقط جنین را افزایش می دهد و خطر سقط جنین برای زنان بالا‌تر از 35 سال، بیشتر است و مادران باردار باید استراحت کافی داشته باشند، تا از نظر فیزیکی و عاطفی احساس بهتری داشته باشند و همیشه به مادران باردار توصیه می شود که در سه ماهه اول بارداری که ۸۵درصد سقط انجام می گیرد از فعالیت سنگین خودداری کنند.

افکار با تاکید بر اینکه در دو سال اخیر هیچ مورد سقط جنین در روستای بشیر آباد گزارش نشده است افزود : در حال حاضر تعداد ۱۱ مادر باردار  در روستای بشیر آباد  داریم که در چند روز اخیر یک نفر زایمان داشته است و ۱۰ نفر دیگر توسط بهورز و مراقبین سلامت تحت مراقبت و کنترل هستند و با بررسی های انجام شده در مورد سقط جنین در روستای بشیر آباد در  ده سال اخیر و موارد ثبت شده  درسامانه ، هشت مورد سقط  جنین ،۴مورد زایمان زودرس،یک مورد مرده زایی به علت مشکلات ارثی وپلی هیدرو امینوس(جمع شدن زیاد آب دور جنین وخفگی ) اتفاق افتاده است.

 رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام  ادامه داد: از نظر علمی سقط به ازبین رفتن جنین قبل از هفته ۲۰بارداری می‌گویند و بعد از هفته ۲۰حاملگی  اگر برای جنین  اتفاقی بیفتد و از ادامه حیات محروم شود مرده زایی می گویند . 

محمد افکار در پاسخ به سئوال ایلنا که چرا ابتدا سقط جنین مادران باردار را در بشیرآباد تکذیب کردید،  بیان کرد : در آن تکذیبیه اعلام شد در دوسال اخیر هیچ مورد سقط جنین در روستای بشیر آباد  گزارش نشده است و اکنون هم تاکید می کنیم که از اسفند ۹۶ هیچ مورد سقط جنینی نداشتیم  و فقط یک مورد مرده زایی در ده روز اخیر  و یک مورد مرگ نوزاد در چند ماه گذشته داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه  آب قنات روستا قابل شرب نیست تاکید کرد : با توجه به آزمایشات انجام شده توسط  کارشناسان بهداشت محیط دانشکده، آب قنات روستا قابل شرب نیست و از نظر میکروبی و بهداشتی مورد تایید نیست که  این موضوع توسط بهورز و مسئولان بهداشت محیط  به  مردم ، شورا و دهیار تاکید و اطلاع  داده شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به اینکه اصل و پایه بهداشت فردی و عمومی و سلامت مردم آب سالم و بهداشتی است  بیان کرد: دانشکده از مسئولین مربوطه  در خواست دارد که مشکل آب آشامیدنی و مورد نیاز مردم روستا حل شود چرا که اصل و پایه بهداشت فردی و عمومی آب سالم و بهداشتی است.

 محمد افکار  افزود: سیاست وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی پیگیری و مراقبت کامل از سلامت مادران باردار در طی دوره بارداری است و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار  نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز