خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فولاد خراسان مطرح کرد:

اولویت فولاد خراسان راه‌اندازی کارخانه کنسانتره سنگان است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۷۸۷

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان گفت: اولویت فولاد خراسان راه‌اندازی کارخانه کنسانتره با ظرفیت دو و نیم میلیون تُن در سنگانِ خواف است.

به گزارش ایلنا، کسری غفوری در بازدید از مراحل احداث کارخانه سنگ آهک در شهرک صنعتی عطار نیشابور افزود: هر روز تاخیر بابت راه‌اندازی این طرح موجب چندین میلیارد تومان خسارت برای مجتمع فولاد خراسان می‌شود و ۲۰ هزار میلیارد ریال برای طرح مجتمع سنگان خواف در چارچوب تکمیل زنجیره تولید مجتمع فولاد خراسان نیاز است.

وی ادامه داد: این طرح سال ها به دلایل مختلف به تاخیر افتاده بود و طی توافقی که با سهامداران در حال انجام است هرچه سریعتر این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان گفت: آهک یکی از نیازهای اساسی مجتمع فولاد خراسان است به همین خاطر ایجاد و احداث کارخانه آهک به همت شرکت تعاونی فولادیار موجب تامین پایدار این نیاز اساسی است که در این چارچوب یک معدن آهک به مبلغ ۳۲ میلیارد ریال خریداری شده و مراحل انتقال مالکیت آن در حال انجام است.

غفوری افزود: سرعت تورم بیشتر از میزان پیشرفت طرح‌هاست به همین خاطر باید با تامین به موقع نقدینگی، خرید تجهیزات مورد نیاز و انجام تمهیدات لازم از تبعات آن کاست و در این چارچوب سرعت احداث کارخانه آهک فولاد باید افزایش یابد و در این چارچوب نگاه‌های نظارتی باید به حمایتی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: زیر ساخت‌ها و ضعف‌های فولاد خراسان به نسبت سایر مجتمع های فولادی کشور باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در حال حاضر به همت مهندسان داخلی بیش از ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز این مجتمع در داخل کشور تولید می‌ شود.

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان گفت: این مجتمع در راستای ایفای تعهدات و مسوولیت‌های اجتماعی خود طرح احداث یک مجتمع فرهنگی، آموزشی و ورزشی را در نیشابور در دستور کار قرار داده است و در این چارچوب نیازسنجی‌های لازم انجام شده و همزمان طرح توسعه زیر سقف مجتمع فولاد خراسان برای تکمیل زنجیره تولید به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

غفوری افزود: در طرح‌هایی که فولاد خراسان در آن ذینفع است نباید دغدغه کمبود نقدینگی داشته باشیم و با برنامه‌ریزی های انجام شده موانع و مشکلات قانونی برای تزریق پول در این مسیر حل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز