خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن به ایلنا خبر داد:

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰ تن عسل در شهرستان بردسکن

asdasd
کد خبر : ۹۲۲۹۰۳

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: با توجه به بارش‌های سال زراعی جاری در فصل بهار وضعیت تولید عسل در این شهرستان مطلوب خواهد بود و پیش‌بینی می شود ۱۰۰ تن عسل از کلنی های زنبور عسل تولید شود.

علیرضا مهمیز  در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: بر اساس آخرین سرشماری زنبورستان ها که مهر ماه سال گذشته انجام شد، بردسکن 8500 کلنی زنبور عسل دارد که میزان تولید به ازای هر کندو 10-12 کیلوگرم پیش بینی می‌شود.

وی افزود: توسعه صنعت زنبورداری در شهرستان می‌تواند اشتغال زایی مناسبی را برای جوانان ایجاد کند و به لحاظ انجام عملیات گرده افشانی توسط زنبور عسل سبب رونق کشاورزی و تقویت محیط زیست شود.

مهمیز بر ضرورت خروج پرورش زنبور عسل از تولید تک محصولی به چند محصولی تاکید کرد و گفت: زنبور عسل علاوه بر تولید عسل تولیدات دیگری مانند ژل رویال، گرده گل، بره موم، موم، زهر و نیش زنبور عسل را دارد و توجه به این فرآورده ها نقش بسزایی در افزایش درآمد زنبورداران خواهد داشت.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در شهرستان بردسکن در تولید و جمع آوری ژل رویال، پرورش ملکه، موم و بره موم، افزایش تولید کیفی عسل، بسته بندی محصول و غیره باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن گفت: عمده ترین مشکلات زنبورداران در حال حاضر وجود عسل های تقلبی در بازار، تغییرات محیطی، وزش بادهای موسمی و بروز بیماری های ناشناخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز