خبرگزاری کار ایران

شهردار فردیس:

چون‌ باج ندادم به دروغگویی محکوم شدم / شورا برای عملکرد ۳ ساله خود، پاسخگوی مردم باشد

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۳۱۴

شهردار فردیس با انتقاد از عدم همکاری، ایجاد حواشی و چالش های متعدد شورای این شهر گفت: در مدت کوتاه خدمت در شهرداری فردیس به خواسته های شورا باج ندادم و در مقابل، اعضای شورای فردیس عملکرد ۵ ماهه مرا با تهمت و دروغ، زیر سئوال می برند در حالی که شورا باید به مردم پاسخگو باشد که در مدت ۳ سال گذشته به عنوان نماینده مردم، چه عملکرد مثبتی داشته است؟

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خسروزاده امروز- دوشنبه12 خردادماه-  در نشست خبری با اشاره به پروسه سه ماهه انتخاب خود به عنوان شهردار فردیس که در شورا پیش آمد، گفت: بعد از انتصاب با حواشی و تخریبی که از طرف شورای شهر فردیس با عناوین و تهمت های جاعل و دروغگو و توهین های کذب و ناروا، روبرو شدم و با وجودی که هیچ کدام را رسانه ای نکردم اما هیچ گاه درصدد باج دادن به خواسته های غیر قانونی شورا نبودم.

وی با اشاره به شکایت هایی متعدد شورا که در محاکم قانونی علیه شهرداری شده بود گفت: با ارائه اسناد و مدارک قانونی از این تهمت ها نیز تبرئه شدم.

خسروزاده که از پانزدهم‌ آذر ماه سال گذشته به عنوان شهردار فردیس منتصب شد به مدت زمان کوتاه حضور خود در مدیریت شهری این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت با توجه به اتفاقات آبان سال۹۸ با شهری سوخته روبرو شدم که در این میان ساختمان‌های تخریب شده شهرداری و شورا را تحویل گرفته و امروز در حال ساخت و تکمیل ساختمان جدید مدیریت شهری فردیس هستیم.

این مقام مسئول با یادآوری برگزاری مراسمات دیگر همچون ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: این انتخابات نیز با حضور پررنگ  مدیریت شهری فردیس، بدون مشکل و به‌خوبی انجام شد.

شهردار فردیس با یادآوری شرایط و محدودیت‌های خدمات شهری در زمان شیوع کرونا اظهار داشت: همزمان با محدودیت‌هایی که وجود داشت، پیگیر لایحه متمم بودجه شهر فردیس بودیم و متاسفانه اعضای شورا ۲۷ اسفند سال گذشته این لایحه را ۳ روز قبل از عید و در زمان اوج کرونا تحویل دادند و تنها کاری که انجام شد پرداخت ۲۲ میلیارد تومان دیون پیمانکاران بود.

وی ادامه داد: از زمان حضور در فردیس پیگیری با مدیران استانی انجام و استارت پایش تصویری شهر فردیس انجام شد.

شهردار فردیس افزود: پایش تصویری از سال گذشته آغاز شد ولی اجرایی نشده بود که امسال به پایان رسید و در ادامه مقرر شده 15 دوربین پلاک خوان در سطح فردیس راه اندازی شود.

وی گفت: در این مدت عملیات عمرانی و آسفالت معابر با بیش از ۸هزار تن آسفالت شد و همچنین ۸۰ کیلومتر خط‌کشی و ۴ هزار کیلومتر لکه‌گیری در فردیس انجام شد.

خسروزاده تصریح کرد: پروژه های عمرانی و فضای سبز خوبی را برای فردیس در نظر داریم ولی متاسفانه برای انجام کارها در فردیس مشکلات و چالش هایی نیز وجود دارد.

وی با انتقاد از اینکه چرا باید بودجه دیر ابلاغ شود گفت: چرا اقدامات فردیس کوچک شمرده می شود در حالی‌که تمام دست اندرکاران خدمات شهری و آتش نشانی و مدیریت شهری دیده نمی‌شود؟ چرا اعضای شورا همیشه در صدد بزرگ کردن نواقص هستند؟ چرا کوچکترین اشتباهات مورد خطاب قرار می گیرد و توفیقات، تشویق نمی شود؟

خسروزاده با اشاره به پیگیری برای تصویب کلانشهر بودن فردیس در کنار کلانشهرهای کشور و تخصیص اعتبار مربوطه، اضافه کرد: شهردار به عنوان هماهنگ کننده وظیفه ای دارد که با جدیت دنبال می کنم و از جمله آنها می توان به راه اندازی ساختمان شهرداری و شورا، اجرای طرح شهردار شب، رتبه بندی پرسنل کارمندی و کارگری، افزایش بودجه در سال جدید، اشاره کرد که پیگیری و انجام شد.

وی با عنوان اینکه اگر همدلی و همزبانی باشد می توان درآمد کسب کرد، اذعان داشت: از سال ۹۲ تا ۹۶ شهرداری کرج برای فردیس قدم مثبتی برنداشت چون مصوب شد که از کرج جدا شود لذا این شهرستان از نظر پروژه های عمرانی عقب مانده است.

وی با اشاره به اینکه درصدد اتمام ۲۵ پروژه با جمع ریالی ۷۷ میلیارد تومان تا پایان دوره هستیم گفت: پارکینگ طبقاتی، توسعه سیستم حمل و نقل، هوشمند سازی، تامین سیستم‌های it، تشکیل کمیته عالی درآمد، ایجاد نقاهتگاه کرونا، توزیع ماسک و مواد بهداشتی و اقداماتی که در حوزه صنایع صورت گرفت و ... از جمله اقدامات مثبت انجام شده است.

وی با عنوان اینکه من ۵ ماه خدمت کردم در حالیکه شورا باید پاسخگو باشد که در ۳ سال گذشته چه عملکردی داشته است؟، گفت: از مسئولان استانداری و فرمانداری و دستگاه‌های نظارتی و امام جمعه فردیس و همکاران مجموعه شهرداری قدردانی می کنم و امیدوارم که بتوانم امانتدار خوب مردم باشم چراکه همه به امید زنده هستند لذا رسانه ها نیر باید صداقت را در رسالت خطیر خویش حفظ کنند و واقعیت را به مردم اطلاع رسانی کنند.

خسروزاده به عنوان دومین شهردار فردیس از طرف شورا انتخاب شد. شورا با منوچهر غفاری اولین شهردار این شهر نیز همکاری نکرد و غفاری مجبور به استعفاء شد.

این عدم همکاری و نداشتن تعامل در مدیریت شهری فردیس تا جایی ادامه داشت که در دو هفته گذشته، اعضای شورا با دلیل عدم سکونت محمد خسروزاده در اقدامی عجیب، محمد خسروزاده را از سکانداری فردیس برکنار و مصطفی سعیدی سیرایی را به سمت سرپرستی شهرداری منصوب کرد که با دخالت مستقیم استاندار، این تصمیم شورا لغو و خسروزاده مجدد به سمت شهرداری فردیس ابقاء شد.

علی درویش پور، معاون استانداری البرز، پیرو این تصمیم تاکید کرد که اگر شورا به عزل شهردار اصرار داشته باشند، موضوع در دادگاه حل اختلاف استان پیگیری و مراجع قانونی رای نهایی سکانداری شهر فردیس را صادر خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز