خبرگزاری کار ایران

شهردار مشهد مطرح کرد؛

شهرداری مشهد در پیشگیری از شیوع کرونا عملکرد موفقی داشت/ ارتفاعات جنوبی برای استفاده مردم از طبیعت «کوه پارک» می شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۲۲۷

شهردار مشهد گفت: آماده کردن ارتفاعات جنوبی برای استفاده مردم از طبیعت با همه هجمه ها و فشارها با سرعتی مثال زدنی، نشان دهنده وجود انسجام در مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدرضا کلائی، در اولین جلسه شورای اداری شهرداری در سال جاری با اشاره به اقدامات انجام شده در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: مدیریت شهری مشهد، تحت تاثیر کرونا و آثار آن قرارگرفته است و ما از آن به عنوان فرصتی برای خدمت رسانی به مردم استفاده کردیم.

وی افزود: همه ما در شهر تردد می کنیم و واکنش مردم نسبت به اقداماتی که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده را مشاهده می کنیم، در کنار آن در جریان گزارش اقدامات سایر دستگاه ها نیز قرار داریم به همین جهت معتقدم که اقدامات مدیریت شهری در این بازه زمانی، نشان دهنده عزم خدمت به مردم و موفقیت در این مسیر است.

شهردار مشهد با بیان اینکه با وجود نگاه انتقادی به عملکردها، معتقدم مدیریت شهری مشهد در حوزه پیشگیری از شیوع کرونا یکی از موفق ترین دستگاه‌ها در کشور و استان بوده است، بیان کرد: وزیر کشور نیز در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از شهرداران کلانشهرها برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اعلام کرده است که مدیریت شهرداری مشهد با فاصله زیاد، در حوزه مقابله با کرونا از سایر شهرهای کشور جلوتر بوده است.

کلائی خاطرنشان کرد کرد: فارغ از اینکه در مقابله با کرونا چه کرده ایم، آثار کرونا بر حوزه های مختلف برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: مردم از لحاظ اقتصادی و اجتماعی آسیب پذیر بودند، اما با شیوع کرونا آسیب پذیرتر شده اند و در حال حاضر با شهروندانی مواجه هستیم که درآمد خود را از دست داده اند بنابراین نمی توانیم بر تاثیر این موضوع روی عملکرد مدیریت شهری غافل شویم.

شهردار مشهد با اشاره به این که برنامه های مرتبط با استقبال از بهار امسال نیز با همان شدت سال های گذشته انجام شد، تصریح کرد: با وجود این برنامه ها، حال مردم خوب نشد زیرا فشارهای اقتصادی مردم را در وضعیت شکننده ای قرار داده است، لذا در این موقعیت هم باید به این موضوع توجه داشته باشیم و هم بار آسیب ناشی از این وضعیت را کاهش دهیم.

تحقق بیش از 100 درصدی درآمد 11 منطقه شهرداری مشهد در 6 ماهه دوم سال گذشته

وی ادامه داد: در 6 ماهه دوم سال گذشته تمرکز مان را در فاصله گیری از بحران های مالی و استفاده از ظرفیت های اقتصادی و رونق بخشی به حوزه اقتصاد گذاشتیم که این موضوع نیز محقق شد، در حالی که کشور با رکود اقتصادی روبه رو بود از 12 منطقه شهرداری 11 منطقه در تحقق درآمد از مرز 100درصد عبور کردند، اقدامی که در کلام آسان به نظر می رسد اما با تلاش همه همکاران در صف و ستاد محقق شد.

شهردار مشهد با بیان این که واقعیت این است که برنامه ما برای شش ماهه اول سال 99 که حدود 45 درصد از آن گذشته نیز تمرکز بر حوزه های اجتماعی و اقتصادی است، اظهارکرد: بر این اساس باید تمامی تلاشمان را برای استفاده از فرصت های اقتصادی و ظرفیت های مالی جهت حفظ سرعت پروژه های در حال اجرا و درگیر نشدن در رکود اقتصادی حاکم برکشور به کار بگیریم.

کلائی بیان کرد: شهرداری مشهد درحالی در همه بخش ها موفق عمل کرده است که شهرداری تهران اکنون درگیر پرداخت حقوق کارمندان است.

 شهرداری مشهد در مقابله با کرونا نمره قبولی گرفته است

کلائی با اشاره به این که در مجموع معتقدم که شهرداری مشهد در مقابله با کرونا نمره قبولی گرفته است، تصریح کرد: در ابتدا بحث توزیع بسته های معیشتی را در مشهد آغاز و دستگاه های و ارگان های مختلف را پای کارآوردیم و در پی آن بیش از 300 هزار بسته معیشتی توزیع شد که از این تعداد 65 هزار بسته سهم شهرداری مشهد بود.

وی اضافه کرد: این اقدام برای این بود تا مردم بدانند در شرایط سخت کسی به فکر آنها هست و این موضوع تاثیر خود را در آینده خواهد گذاشت مانند حوادث آبان که با همکاری مردم، شهر مشهد از این حوادث آسیبی ندید درحالی که بسیاری از شهرها ضررهای بسیاری کردند.

شهردار مشهد تصریح کرد: اینکه 20 میلیارد تومان هزینه ضد عفونی کردیم، 30 میلیارد تومان در حوزه کارگران فصلی و ساختمانی هزینه کردیم، از دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای خرید تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی حمایت کردیم و سایر اقدامات حمایتی که نسبت به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا انجام دادیم، شاید وظیفه ما نبود ولی تاثیر خود را درآینده می گذارد.

کلائی با بیان این که ما در حوزه های مختلف تولی گری می کنیم خواه بپسندند، خواه نپسندند، تاکید کرد: مدیریت شهری در اجزای مختلف مقابله با کرونا مسئولیت پذیرانه عمل کرد و امیدواریم در پسا کرونا نیز موفق عمل کنیم و می گوییم هر اتفاقی برای مردم بیفتد مدیریت شهری درکنار مردم خواهد بود و خود را مسئول می داند که به آنها کمک کند.

شهردار مشهد با بیان این که معتقدم مردم در خصوص کارهایی که اکنون مدیریت شهری درحال انجام آن است، بعد ها قضاوت خواهند کرد، افزود: خیلی از کارها که انجام دادیم قبل از اجرا باور پذیر نبود، مانند همین اتفاقی که به سرعت در ارتفاعات جنوبی برای استفاده مردم از طبیعت با عنوان «کوه پارک» در حال انجام است و تیرماه افتتاح خواهد شد.

کلائی تصریح کرد: معتقدم کوه پارک در ارتفاعات جنوبی از بوستان ملت و بیمارستان امام رضا(ع) ماندگارتر خواهد بود و به زندگی مردم کیفیتی می دهد که شاید تاکنون آن را تجربه نکرده اند.

وی ادامه داد: آماده کردن ارتفاعات جنوبی برای استفاده مردم از طبیعت با همه هجمه ها و فشارها با سرعتی مثال زدنی، نشان دهنده وجود انسجام در مدیریت شهری است.

شهردار مشهد گفت: پروژه تقاطع چند سطحی آزادگان که سه سطح آن تا پایان امسال به بهر برداری می رسد، تعریض پل پرتوی ظرف 20 روز مشکلی که چند سال به آن توجهی نشده بود و سایر پروژه های عمرانی که با سرعت اجرا شد همه نشان دهنده آن است که کارنامه مدیریت شهری درسال 99 در پیشگاه مردم روشن و شفاف خواهد بود که از این بابت از معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک به ویژه سازمان عمران تشکر می کنم.

کلائی با بیان این که اقدامات همه حوزه های شهرداری مشهد قابل تقدیر است اظهارکرد: این اقدامات نیازمند وجود دغدغه در میان همکاران است که بر آن تاکید دارم.

وی در ادامه گفت: در مجموع باید بدانیم که مروارید در دست داریم و اگر کسی بگوید که آن گردو است و ما نیز باور کنیم خوب نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز