خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن:

بیش از 70 درصد محصول تولیدی جو شهرستان بردسکن صرف خوراک دام می شود

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۷۸۶

مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: بیش از 70 درصد محصول تولیدی جو شهرستان بردسکن صرف خوراک دام می شود.

علیرضا مهمیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: سطح زیرکشت محصول جو در شهرستان بردسکن 2 هزار و 200 هکتار است که با میانگین برداشت 3 هزار و 300 کیلو گرم در هر هکتار در مجموع 7 هزار و 300 تن برداشت شد که بیش از 70 درصد محصول جو برداشت شده صرف خوراک دام می‌شود. 

وی گفت: محصول جو یکی از محصولات مهم زراعی شهرستان بردسکن است که با توجه به بارندگی  های اواخر سال گذشته و بهار امسال  تولید محصول جو در شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته بیش از 15 درصد افزایش داشته است، کار برداشت محصول جو توسط 30 دستگاه کمباین بومی و مهاجر و دستگاه درو انجام شده است و در هر هکتار به طور میانگین از مرحله کاشت تا برداشت 70 نفر روز اشتغال فصلی دارد.

 مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: از مجموع 2 هزار و 850 هکتار سطح زیرکشت محصول گندم و جو در شهرستان بردسکن تنها 750 هکتار آن تحت پوشش بیمه است که می طلبد کشاورزان عزیز نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند چرا که تنها راه پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بیمه محصولات است.

وی بیان کرد:  متاسفانه از سطح 28 هزار و 500 هکتار سطح زیرکشت محصولات زراعی و باغی شهرستان بردسکن تنها بیش از 15 درصد آن تحت پوشش بیمه است.

وی گفت: در مجموع 65 درصد از سطح زیرکشت محصولات  کشاورزی شهرستان بردسکن  باغی و 35 درصد آن زراعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز