خبرگزاری کار ایران

آغاز فعالیت کلیه بازارهای سیار و جمعه بازارهای مشهد با رعایت پروتکل های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۳۲۲

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: تمامی بازارهای سیار اعم از روزبازارها، عصربازارها، شب بازارها و جمعه بازار کتاب و خودرو فعالیت مجدد خود را آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مسعود رضوی با بیان این مطلب که از ۶ اسفندماه سال گذشته، با دستور ستاد مبارزه با کرونا بازارهای سیار به طور کامل تعطیل شده بودند، اظهار کرد: بدون شک بازار روز در جوامع شهری امروزی چه در کلان شهرها و چه در شهرهای کوچک مشتریان خاص خود را دارد. تنوع کالا، کاهش قیمت کالا، تثبیت قیمت ها و حذف واسطه ها از جمله ویژگی های این نوع بازارها است.

وی افزود: فعالیت بازارهای سیار در مشهد به طور روزانه با سه هزار غرفه دار در قالب پنج هزار و 200 مجوز صورت می گیردو علاوه بر ایجاد زمینه های کسب و کار خرد، نقش به سزایی در اشتغال زایی، حمایت از مشاغل و تولیدات داخلی داشته است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد بیان کرد: فعالیت این بازارها از حیث پراکنش مناسب به فراخور ایام هفته و عرضه تمامی اقلام مورد نیاز خانوارها اقدام بسیار خوبی است و سبب ایجاد فرصت کسب درآمد برای افرادی که امکان استفاده از فضاهای تجاری را ندارند و تهیه مایحتاج شهروندان با قیمتی مناسب می شود.

رضوی خاطرنشان کرد: با مناسب تر شدن شرایط، فعالیت مجدد این بازارها منوط به رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش در هنگام کار و همچنین عدم دریافت و پرداخت وجه نقد در تعاملات غرفه داران با مشتریان آغاز شده است .

وی اضافه کرد: پس از پیگیری های صورت گرفته در زمینه بازگشایی مجدد بازارهای سیار، با هدف حمایت از کالای ایرانی، توسعه مشاغل خانگی و خود اشتغالی بانوان؛ در صدد ایجاد بازاری با محوریت صنایع دستی و هنر ایرانی هستیم که امیدواریم تا پایان نیمه اول سال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز