خبرگزاری کار ایران

هاشمی به ایلنا خبر داد:

آتش‌سوزی جنگل‌های خاییز عمدی بود/ حریق همچنان در حال پیشروی است/ نیاز مبرم به بالگرد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۱۵۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به عمدی بودن آتش سوزی در منطقه خاییز گفت: برای مهار آتش نیاز مبرم به اعزام بالگرد آبپاش از مرکز به استان داریم.

سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی منطقه جنگل‌های خاییز، اظهار داشت: این منطقه از 2 روز گذشته در حوزه شهرستان بهبهان دچار آتش سوزی شد. این حریق ابتدا خارج از منطقه حفاظت شده بود و به دلیل عدم اطفاء به موقع آتش سوزی به مناطق حفاظت شده سرایت کرد.

وی افزود: این آتش‌سوزی در منطقه به دلیل گرمسیر بودن و پوشش علوفه‌ای بسیار زیاد و همچنین بارش‌های بهاری مناسب به سرعت پیشروی کرد و به دلیل صخره‌ای و سخت گذر بودن و تنگه‌های هایی با ارتفاع زیاد تاکنون ادامه دارد. به رغم اینکه روزگذشته 3 فروند هلی کوپتر در منطقه نیروهای امدادی و مردمی را برای اطفاء آتش سوزی تلاش کردند، همچنان ادامه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: در حال حاضر نیز یک دستگاه بالگرد آبپاش در منطقه آتش سوزی حضور دارد که امیدواریم هرچه سریع تر این آتش سوزی مهار شود. در 2 حوزه کهگیلویه و بهبهان این آتش سوزی ادامه دارد که ضلع جنوبی این آتش سوزی شهرستان بهبهان و ضلع شمالی آن شهرستان کهگیلویه است.

هاشمی تصریح کرد: نیروهای سپاه، بسیج، محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای مردمی در منطقه حضور دارند و نهایت تلاش شان برای اطفاء هرچه زودتر این آتش سوزی است.

وی ادامه داد: علت آتش‌سوزی عمدی و از سوی 2 نفر از عشایر منطقه که با هم اختلاف داشته‌اند اعلام شده و برای این افراد در دادگستری بهبهان پرونده تشکیل شده است. بعد از پایان این آتش سوزی از سوی کارشناسان امر حتما میزان خسارت بررسی و اعلام می شود.

هاشمی بیان کرد: در حال حاضر نیاز مبرم به بالگرد آبپاش داریم و از مسئولان تقاضای اعزام بالگرد به استان را داریم و در این مرحله تنها از طریق آبپاش آتش سوزی قابل کنترل است چرا که حریق به دلیل سخت گذر بودن منطقه و دمای بالای هوا قابل کنترل نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز