خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

آبشار رزداب شهرستان خواف در فهرست آثار ملی ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۲۱۰

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خواف از ثبت آبشار رزداب این شهرستان در فهرست آثار ملی خبر داد.

محمود باعقیده در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خواف اظهار داشت: دو منطقه گردشگری آبشار روستای رزداب و آبشار کفتردره در روستای شهرک از توابع بخش سلامی شهرستان خواف در نوبت ثبت در فهرست آثار ملی بوده که خوشبختانه آبشار رزداب در این فهرست قرار گرفت و امیدواریم به زودی منطقه زیبای کفتردره هم جزو آثار طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی قرار گیرد.

 باعقیده در ادامه افزود: روستای رزداب در قسمت شمالی و در فاصله ۲۷ کیلومتری از مرکز شهرستان قرار گرفته و تنگل و آبشار رزداب هم به فاصله ۳ کیلومتر از این روستا واقع شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی خواف با بیان این مطلب که شهرستان خواف دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی فراوانی است، افزود: آبشار و تنگل رزداب یکی از دهها اثر طبیعی این شهرستان بوده که با وجود هوای گرم و کویری این منطقه؛ دارای پوشش گیاهی متنوع و آب و هوای معتدل بوده و با وجود آبشار زیبایی که در بیشتر ماه های سال جاری است، مناظر چشم نوازی را به وجود آورده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم درباره ثبت این اثر طبیعی در فهرست آثار ملی اظهار داشت: وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای ثبت آبشار رزداب شهرستان خواف که جزو میراث طبیعی ارزشمند می باشد را در فهرست آثار ملی تایید کرد.

ابوالفضل مکرمی فر افزود: آبشار رزداب با شماره ۶۰۱ در خراسان رضوی، شهرستان خواف، دهستان سلامی، روستای رزداب پس از تشریفات قانونی در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز