خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز خبر داد:

تولید 178 تن گل محمدی در 50 هکتار از باغات استان البرز

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۶۵۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز از تولید 178 تن گل محمدی در 50 هکتار از باغات استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید مجید موسوی، گفت: 50 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های ساوجبلاغ، کرج، نظرآباد، طالقان، اشتهارد و فردیس به باغ گل محمدی اختصاص دارد.

وی افزود: میانگین عملکرد این محصول در استان البرز بین 3.5 تا 4 تن در هکتار و در مجموع 178 تن تولید کل را از این باغات داریم که ارزش این تولیدات بالغ بر 90 میلیارد ریال بوده و سالانه موجب اشتغالزایی 150 نفر شده است. 

موسوی عنوان کرد: محصول تولیدی برای گلابگیری، تهیه اسانس و عطرهای خوشبو‌ کننده، مصرف دم نوش و دارویی روانه کارخانه ها و بازار می شود.

وی در خصوص برنامه های حمایتی سازمان برای تولید این محصول گفت: این برنامه ها در قالب چهار کمیته تولید، آموزش، فرآوری، بازار و برند سازی پیگیری و برنامه توسعه این محصول کم آب بر خصوصا در اراضی شیبدار مناطق کوهستانی استان در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی با عنوان اینکه سالانه 5 میلیارد ریال یارانه نهال گل محمدی برای تهیه نهال های استاندارد کشت در اراضی شیبدار اختصاص داده می‌شود، یادآور شد: پروژه افزایش تولید گل و گیاهان دارویی نیز سالانه با استفاده از اعتبارات تملکی استان در شهرستان‌ها  انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز