خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی البرز مطرح کرد:

ضرورت مقصد سازی جاده کرج- چالوس برای گردشگران

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۴۶۴

سرپرست اداره کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی البرز گفت: اگر جاده کرج - چالوس به عنوان مقصد قلمداد شود این موضوع می تواند بزرگترین سود برای استان به شمار آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون محمدی در نشست معاون هماهنگی عمرانی استانداری البرز با صاحبان گردشگری که به نمایندگی از آژانس های گردشگری استان، برگزار شد، گفت: برنامه هایی که با تشکل ها داریم را به شکل جدی دنبال می کنیم اما در این ارتباط به عنوان نماینده دولت تنها نقش نظارتی خواهیم داشت در حالی که نقش اصلی را بخش خصوصی دنبال می کند.

وی افزود: تشکل های گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع دستی مهمترین رکن توسعه است که با نظارت دولت صورت می گیرد.

محمدی به برنامه ای که به عنوان پایلوت در البرز طراحی شده اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی این طرح به جز اعتبار مختصر که اجتناب ناپذیر است، همکاری بین بخشی می تواند در توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی البرز، کمک بسیاری باشد.

این مسئول تصریح کرد: حضور معاون هماهنگی در امور عمرانی استانداری البرز با علم و دانش فراگرفته از گردشگری که به جد حامی این امر است، فرصتی برای البرز قلمداد می شود.

محمدی اذعان داشت: برای اینکه البرز به مقصد گردشگری تبدیل شود نیازمند داشتن موزه، تکمیل تاسیسات گردشگری، خارج شدن موسسات گردشگر از زیر نظر تهران، بستر سازی مناسب و دهها مورد دیگر است که تحقق این امر، نیازمند پیگیری است.

وی گفت: در البرز باید جاده کرج چالوس به عنوان مقصد قلمداد شود نه معبر چراکه این موضوع می تواند بزرگترین سود برای استان باشد.

محمدی به تاسیس بازارچه های صنایع دستی اشاره کرد و گفت: این امر در راستای تولید و اشتغالزایی است که نیازمند تبلیغ و اطلاع رسانی خواهد بود.

وی با اشاره به فرودگاه پیام به عنوان فرصت گردشگری در البرز، افزود: اول باید در شناخت مقاصد گردشگری البرز برای تهرانی ها همت گمارد و بعد استان های دیگر درصدد شناخت البرز قرار گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز