خبرگزاری کار ایران

درخشان مطرح کرد:

فعالیت ۸۹ ایستگاه ردیابی آفات کشاورزی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۱۷۸۶۶

۸۹ ایستگاه ردیابی در سطح مزارع و باغ‌های استان قزوین برای مقابله با آفات کشاورزی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: از این تعداد ۳۱ ایستگاه برای ردیابی و پایش آفات مهم محصولات زراعی فعال هستند.

یوسف درخشان افزود: ۵۸ ایستگاه برای آفات مهم باغی فعال هستند که ۱۵ مورد از آنها در باغ های انگور استان مستقر بوده و به شناسایی آفات و تعیین دقیق زمان سم پاشی علیه آنها به ویژه آفت خوشه خوار می پردازند.

این مسئول با اشاره به تشکیل شبکه های مراقبت در سطح ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان قزوین، اظهار داشت: با فعالیت این شبکه ها شاهد کاهش آفت سن زدگی گندم و رسیدن آن به ۳۲ دهم درصد بوده ایم که از این حیث استان قزوین را باید در ردیف یکی از استان های برتر کشور دانست.

وی همچنین گفت: در سال جاری طرح کنترل آفت مگس زیتون را نیز در سطح بیش از پنج هزار هکتار از باغ های زیتون طارم سفلی قزوین در دست اجرا داریم.

درخشان خاطرنشان کرد: حوزه حفظ نباتات با مقابله با آفات نقش مهمی در بقای فعالیت های کشاورزی و حفظ و رشد تولیدات این حوزه ایفا می کند و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی جامعه دارد.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز