خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری:

نخستین پارک آموزش شهروندی در قزوین به زودی بهره برداری می شود

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۷۰

معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین گفت: نخستین پارک آموزش شهروندی کشور درمحله مینودر استان قزوین تا پایان بهار امسال تکمیل و آماده بهره‌برداری می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سید محمد علمی اظهار کرد: نخستین پارک آموزش شهروندی کشور در محله مینودر قزوین در دست احداث است و اعتبار در نظر گرفته برای آن چهار میلیارد و۷۵۰ میلیون تومان است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری، پیشرفت فیزیکی این طرح را ۹۷ درصد اعلام کرد و افزود: سال گذشته برای پارک آموزش شهروندی سه میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

علمی بیان کرد: مساحت این پارک  بیش از یک هکتار است و این بوستان با هدف تقویت زیر ساخت‌های آموزش شهروندی با تاکید بر آموزش‌های لازم در حوزه پسماند از جمله جمع‌آوری صحیح پسماندهای خانگی، تفکیک  از مبدا و کم حجم‌سازی زباله‌ها به شهروندان ارائه می‌شود. 

وی تصریح کرد: بوستان آموزش شهروندی دارای فضای سبز ،تجهیزات ورزشی ، فضاهای آموزشی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، بازارچه خود اشتغالی، غرفه جمع‌آوری پسماند، آلاچیق، غرفه آشنایی با چرخه بازیافت پسماند، فضای خلاقیت و پارکینگ است.

این مسئول یادآور شد: در این پارک علاوه بر آموزش های مرتبط با حوزه پسماند، آموزش مباحث شهری درراستای فرهنگ سازی شهروندان از جمله ترافیک، بهبود عبور و مرور شهری، نحوه احترام به حقوق دیگران و انجام می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز