خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی قزوین:

مبارزه با قاچاق کالا راهی برای تقویت تولید داخلی است

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۱۸۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: قاچاق یکی از مشکلات مهم اقتصاد کشور است که مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا از سوی دستگاه‌های متولی موجب تقویت تولید داخلی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در شصت و یکمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بخش صنعت و تولید کشور با مشکلات و موانع متعددی از جمله تحریم ها، قوانین ناکارآمد، خلاء‌های قانونی و... روبرو است که گردش چرخ اقتصاد را با مشکل مواجه کرده و در این شرایط حساس، عدم هم‌افزایی دستگاه‌ها  برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار، مشکلات این حوزه را مضاعف می کند.

دادستان قزوین افزود: نشست‌های این شورا فرصت مغتنمی برای بیان مسائل و مشکلات حوزه صنعت و تولید است، اما صرفاً بیان این مشکلات راهگشا نخواهد بود و باید مواردی که مطرح می‌شود، هدفمند، تخصصی و با بهره‌گیری از خرد جمعی باشد تا با ارائه راهکارهای علمی، کارشناسی و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها، بتوانیم با ارائه راهکار کارشناسی، برای رفع موانع موجود گام برداریم.

وی با بیان اینکه مصوبات این شورا لازم‌الاجرا است، تاکید داشت: نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت در سطح مدیران ارشد دستگاه‌های عضو برگزار می شود، اما در اجرای مصوبات این شورا از سوی برخی دستگاه‌ها مشکلاتی مشاهده می شود و همین امر مانع از اجرای مصوبات شده که در صورت تداوم این موضوع، دستگاه قضایی اجرای دقیق مصوبات را از دستگاه‌ها و نهادها مطالبه و در صورت لزوم برخورد خواهد کرد.

این مقام قضایی استان یادآور شد: عمده مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی، مطالبات تسهیلات بانکی است و بانک ها نیز از این حیث محق هستند، اما قوانین بانکی به گونه‌ای است که وصول معوقات و مطالبات آنها با تعطیلی واحدهای تولیدی همراه است که این موضوع مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند و ضروری است با هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌ها شرایطی فراهم شود که واحدهای تولیدی با ادامه فعالیت خود، بتوانند دیون خود را پرداخت کنند.

دادستان قزوین قاچاق را یکی موانع اصلی تولید داخلی برشمرد و افزود: متاسفانه قاچاق به یکی از مشکلات مهم اقتصاد کشور بدل شده و بدون شک مبارزه قاطع با قاچاق کالا از سوی دستگاه‌های متولی، جان دوباره‌ای به تولید داخلی می بخشد که در این راستا، فرهنگ‌سازی و تغییر الگوی مصرف مردم به سمت کالاهای ایرانی، خودداری از خرید کالاهای خارجی، ارتقاء کیفیت کالاهای داخلی، رصد کالاهای موجود در بازار و... در راستای پیشگیری از قاچاق کالا بسیار موثر است.

قاسمی بیان کرد: یکی از سیاست های راهبردی و اصلی دستگاه قضایی که مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه نیز است، مبارزه قاطعانه با پدیده شوم قاچاق و رفع موانع تولید و حمایت از بخش صنعت بوده و این آمادگی در دستگاه قضایی استان نیز وجود دارد تا با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت های قانونی، گام بردارد که از این حیث طی سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی در دستگاه قضایی استان اجرایی و با ورود جدی و به موقع از تعطیلی برخی واحدهای تولیدی جلوگیری و در نتیجه مانع از بیکار شدن کارگران این واحدها شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران با تلاش جهادی در خط مقدم جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارند و امیدوارند که با حمایت های دولت، مشکلاتشان به حداقل برسد و در این خصوص باید تمامی ارکان نظام، همگام و با اقدام مشترک به گونه‌ای در راستای تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین بهبود فضای کسب و کار عمل کنند که این مشکلات مرتفع و چرخ تولید با شتابی بیشتر به حرکت خود ادامه دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز