خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تربت حیدریه مطرح کرد:

فقدان سازمان برنامه و بودجه کارآمد نمایندگان را ناچار به پیگیری پروژه‌های دولتی کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۴۸۱

نماینده مردم تربت حیدریه به چرایی ورود نمایندگان مجلس برای تسهیل و پیگیری پروژه‌های بر زمین مانده، اشاره کرد و افزود: فقدان یک سازمان برنامه و بودجه قوی و کارآمد نمایندگان مجلس را ناچار به پیگیری پروژه های دولتی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، سعید باستانی در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان، افزود: فقدان یک سازمان برنامه و بودجه کارآمد و قوی، نمایندگان را ناچار به پیگیری پروژه های حوزه استحفاظی خود کرده است، لذا سازمانی که به یک ردیف بودجه صفر درصد و به یک ردیف بودجه دیگر 300 درصد تخصیص و اعتبار واگذار می‌کند، یعنی این سازمان ضعیف و ناتوان است.

وی بیان کرد: اگر سازمان برنامه و بودجه ای قوی در کشور فعال باشد خودش از طریق وزارتخانه و ادارات کل پروژه‌ها را تعریف، برای آن بودجه و اعتبار صادر و در نهایت نیز گزارش عملکرد آن را ارائه می‌کند، اما این چنین نیست و نمایندگان برای دفاع از حقوق مردم حوزه استحفاظی خود باید بخشی از وقت خود را برای مراودات با وزارتخانه ها و سازمان برنامه و بودجه صرف کنند.

نماینده مردم تربت حیدریه به اولویت های کاری خود در چهار سال گذشته پرداخت و افزود: نخستین اولویت در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه، همدلی و تشکیل یک تیم منسجم در سطح شهرستان بود تا در سایه وحدت و سلایق سیاسی مختلف کارها انجام شود.

باستانی از گسترش فضای سیاسی شهرستان با سلایق مختلف، فعالیت بانوان در حوزه مدیریتی، فراهم کردن زیر ساخت های توسعه منطقه بر اساس سند چشم انداز توسعه و همچنین پیگیری و تسهیل گری در روند اتمام پروژه های بر زمین مانده بعنوان اولیت های کاری دوم تا پنجم خود در این مدت 4 سال یاد کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر به بازار سرمایه و بورس اشاره کرد و افزود: انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 و فضای اقتصادی حاکم بر کشور حول محور بازار بورس خواهد بود و بخش عمده ای از مردم و سرمایه گذاران با توجه به تبلیغ دولت، سرمایه و نقدینگی خود را از بانکها خارج و وارد بورس کردند و می‌طلبد دست اندرکاران و منتخب مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از فرار این سرمایه ها و نقدینگی به خارج از منطقه، با راه‌اندازی هلدینگ‌ها و شرکت‌های بورسی و حمایت آنها به روند توسعه و پیشرفت منطقه کمک کنند.

منتخب مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست شورای اداری، ریل‌گذاری و مسیر خدمت را حرکتی جهادی، شبانه روزی، مخلصانه و بی‌منت عنوان کرد و افزود: مدیری که با ساعت کاری فعالیت می‌کند و یا اینکه در شهرستان حوزه استحفاظی خود بعد از ساعت اداری حضور ندارد جایی در این مسیر ندارد.

محسن زنگنه در ادامه تشریح راهبردهای کاری حوزه انتخابیه تربت حیدریه، پیگیری و جدیت در رفع مشکلات توسط مدیران دولتی در سطح شهرستان، پرهیز از سیاسی کاری در انتصابات، عدم رضایت به اهداف کوچک و مبارزه با فسادهای مالی، اخلاقی و سیاسی را بخشی از برنامه های دوران خدمت خود عنوان کرد.

وی همچنین شفافیت در حوزه های مختلف کاری را خواستار شد و از مدیران دولتی و سازمانها خواست تا همراه با اعداد و ارقام از روند پروژه ها و مطالبات خود گزارشی تهیه و ارائه کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه اظهار کرد: با توجه به تشکیل مجلس شورای اسلامی منتقد دولت، دولتمردان در سال پایانی، کار آسانی پیش رو ندارند و مطالبه جدی ما از مدیران دولتی حضور بیشتر در بین مردم است.

علی رستمی خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان مدیر دو نبش در سطح شهرستان نداریم و تغییر و تحولات مدیران بر اساس سیاست‌های قبلی ادامه دارد و ملاک اصلی این تغییرات، کارآمدی، کارآیی و همراه با سیاست‌های دولت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز