خبرگزاری کار ایران

مدیر کارآفرینی و اشتغال یزد خبر داد؛

۱۳ رسته شغلی تسهیلات 12 درصدی دوره کرونایی می گیرند/پرداخت تسهیلات تا پایان خرداد ماه

asdasd
کد خبر : ۹۱۴۰۶۹

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به پرداخت تسهیلات به مشاغل و اصناف گفت: ۱۳ رسته شغلی تسهیلات دوره کرونایی می گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، فریبا آیت اللهی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف حفظ اشتغال و صیانت از  نیروی کار و در راستای حمایت از واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا است.

وی با بیان این که ۱۳ رسته شغلی شامل دریافت تسهیلات می‌شوند، این رسته را شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده و اغذیه فروشی‌ها، مراکز مربوط به گردشگری، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری و درون شهری، تولید و توزیع پوشاک و کیف و کفش، مراکز توزیع خشکبار، بستنی و آبمیوه، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی و فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای و آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها، ذکر کرد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون در باره شرایط پرداخت این تسهیلات، گفت: کارگاه‌هایی که دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند و در سال گذشته فعال بوده و هنوز هم فعال هستند، به شرط این که کارگران این واحدها از بیمه بیکاری استفاده نکرده و کارفرمایان آنها نیز نیروهای خود را در سال جاری تعدیل نکرده باشند و علاوه بر این، کارگران این واحد‌ها دارای قرارداد برای سال ۹۹ باشند، با پرداخت تسهیلات دوره کرونا مورد حمایت قرار می‌گیرند.

آیت‌اللهی با بیان این که روند ثبت‌نام و پرداخت این تسهیلات از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز شده است، افزود: کارفرمایان به محض دریافت پیامک می‌توانند با مرجعه به  سامانه کارا  به نشانی اینترنتی kara.mcls.gov.ir اطلاعات خود را ثبت کنند بعد از این مرحله، اطلاعات کارفرمایان برای بانک‌ها ارسال و روند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد است و تا پایان خرداد ماه امسال مراحل پرداخت آن به کار فرمایان به پایان می‌رسد، تاکید کرد: مبلغ این تسهیلات نیز با توجه به میزان نیروهای کار هر واحد کسب و کار متغییر است.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: به ازای هر کارگر شاغل،  ۱۲ میلیون تومان به هر کارگاه پرداخت می‌شود و چنانچه نوع شغل به گونه‌ای باشد که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا کارگاه تعطیل شده باشد، این مبلغ به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، آیت‌اللهی در پایان گفت: دوره بازپرداخت این تسهیلات پس از یک دوره تنفس از مهرماه سال جاری و به مدت دو سال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز